Veronica dissar: Almond Oil Conditioning Hand Wash


Date: 2011-02-16 Time: 12:00:00
Kategori: Hudvård { 6 Kommentarer }
______________________________________________________


En av mina absoluta all-time-favoriter när det gäller handkräm är Almond Oil Hand Rescue Treatment från Body Shop, en rik och krämig inpackning för händerna som gör händerna superlena. Jag kan berätta för er att jag har några av de torraste händer ni har sett under vinterhalvåret, tack vare att jag har väldigt känslig hy. Den vanliga handkrämen i tub är nästan lika bra den, särskilt om man vill ha en lättare kräm, till exempel för att ha med i väskan.

Tvålen Almond Oil Conditioning Hand Wash har en rätt tjock konsistens och doftar precis lika gott som handkrämerna gör. Doften är naturlig, lite nötig och drar åt det söta hållet - det är ofta som jag får kommentarer, från kompisar och kollegor, om att det luktar så gott och fräscht när jag har använt den.

Eftersom jag älskar de båda handkrämerna köpte jag glatt tvålen i samma serie och tänkte att jag äntligen skulle kunna använda en tvål för händerna utan att bli helt snustorr efteråt. Men effekten efter ett par månader är näst intill tvärtom, trist nog. Efter att ha tvättat händerna med Almond Oil Conditioning Hand Wash börjar de klia och strama, det funkar inte alls att lämna händerna oinsmorda efteråt. Tanken med att kunna använda tvålen för känsliga, torra händer går helt förlorad. MEN; har ni inte provat handkrämerna än så gör det - de får man inte missa!

Kommentarer
Honi

Vad trist med ett sådant resultat :/ Men så vet man ju till nästa gång så skippar man den, tack för varningen iallafall.

2011-02-16 13:14:05
http://honi.blogg.se/
Veronica, Beauty Place

Honi: Ja, jag blev jättebesviken. Men som du skriver - inget ont som inte har något gott med sig, nu kan jag ju i alla fall dela med mig till er av erfarenheten.

2011-02-16 19:44:33
hjördis Reuter

Det här är kanske en handkräm för mig med som nu under vintern har torra ibland kliande händer?

2011-02-16 19:55:02
Veronica, Beauty Place

Hjördis: Handkrämen är UNDERBAR! Du kan få testa den nästa gång vi träffas om du vill?

2011-02-16 19:56:56
Wysteriia

Många som säger det om mitt skratt, snart måste jag spela in mig själv o faktiskt höra hur jag låter! ;) haha!



Jag är väldigt blyg, helst för nya människor :) Och det var många där som jag inte ens visste vilka det var..önskar jag vore sån som person som bara började snacka med dom också :P Dig känner jag ju igen från bloggen så det känns lite annorlunda, om du förstår hur jag menar ;D



Jag hade en liten bloggdrink när jag bodde i Göteborg, riktigt kul! :D

2011-02-16 21:38:45
http://Wysteriiasblogg.se
Wysteriia

Jag åkte ner o bodde hos en polare i Januari förra året :) Tänkte försöka mig på ett "Nytt liv" men trivdes inte alls tyvärr :( Flyttade hem i April igen! Jag lärde aldrig känna någon jag kunde umgås med, var lite därför jag hade en bloggdrink ;P Och mitt jobb var långt ifrån det bästa jag haft...tyvärr :P Men det var kul att testa på! :)



2011-02-16 22:26:54
http://Wysteriiasblogg.se

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0