Recension: Make Up Store - Multi Lash Mascara


Date: 2012-05-05 Time: 15:34:56
Kategori: Recensioner { 5 Kommentarer }
______________________________________________________


För ett tag sedan fick jag hem ett ex av Make Up Stores mascara Multi Lash för att testa. En sann beautynörd letar ständigt efter den perfekta mascaran och jag är inte annorlunda på den fronten. Det är alltid lika spännande att dra upp borsten ur den splitter nya mascaratuben och hålla tummarna för att man hittar en ny favvo.

Multi Lash
har en borste med ganska korta, tätt sittande piggar som ger mycket svärta till fransarna. Piggarna är inte gjorda av gummi men har ändå lite av gummits egenskaper, vilket gör att borsten är lätt att jobba med. Man kan utan problem applicera flera lager av mascaran och bygga upp en rejäl effekt med riktigt fläskiga fransar. Det är precis som jag vill ha det, eftersom jag till vardags kör på en rätt naturlig look så vill jag ha långa fransar med fin svärta.

Mascaran klibbar inte ihop fransarna - mycket bra, personligen avskyr jag när det ser ut som att man har 5 fransar på varje öga. Det är framförallt längden som jag är imponerad av med Multi Lash, den adderar helt okej med volym men det är inte dess främsta styrka. Hållbarheten då? Jodå, den passerar också med betyget väl godkänt. Allra bäst håller mascaran den första månaden då jag inte märkte av att den flagade eller föll under ögonen alls, när jag nu kommit in på månad två märker jag ett par små svarta prickar under ögonen framåt eftermiddagen på jobbet.

Allt som allt är Multi Lash definitivt en av mina nya favoritmascaror som jag gärna köper igen och rekommenderar om ni är ute efter en ny mascara! Dessutom får den pluspoäng för det grymma budgetpriset: 135 kronor. Just nu får ni 50 kronor rabattMulti Lash om ni köper en specialdesignad Coca Cola Light - erbjudandet gäller fram t.o.m 19 augusti 2012 (läs mer hos exempelvis Beleza).

BETYG:

Kommentarer
Linda

Priset är ju verkligen bra :)

Jag brukar alltid köra på vattenfast då jag har korta raka fransar som lätt tyngs ner av mascara då är de vattenfasta super :)

2012-05-05 16:56:11
http://beautybylinda.blogspot.com
Anna Von N

Finns den i vattenfast ? :)

2012-05-07 08:57:12
http://rockabillydolly.blogg.se/
Laura

Nice!

i follow you on bloglovin, follow me back? xx

2012-05-08 18:32:04
http://www.beautybloglaura.com
helena

vattenfast är bäst=)

2012-05-22 11:44:55
http://www.fotostudio.se
Veronica, Beauty Place

Linda: Ah, bra tips - tack!



Anna Von N: Jag vet faktiskt inte - surfa in på deras hemsida och se om du hittar en vattenfast där, vetja.



Helena: Fast jobbigare att få bort... och jag är lat, haha.

2012-06-08 18:52:26

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0