Recension: Philosophy - Body Lotion


Date: 2011-03-10 Time: 17:58:12
Kategori: Recensioner { 8 Kommentarer }
______________________________________________________


Under min och älsklingens USA-resa i maj förra året shoppade jag lossSephora så många gånger att jag inte kan räkna dem, såhär i efterhand. Nu är det snart dags igen - den 30 maj åker vi iväg på en 2-veckors bröllopsresa till Miami och jag längtar efter allt vad det innebär. Kärlek, sol, värme, bad, spa-behandlingar, shopping och lite sightseeing.

Hur som helst var ett av mina många beautyköp förra våren en body lotion från Philosophy. Gångerna som jag har längtat efter just en lotion från Philosophy är många eftersom jag älskar deras duschkrämer. Jag gillar att använda en lotion i samma serie som min duschkräm, för att inte blanda ihop flera olika dofter. Sen kan jag byta duschkräm och lotion/body butter från dag till dag efter vad jag känner för, men det är en annan historia. Av någon anledning har jag aldrig lyckats komma över en body lotion från Philosophy i Sverige, så jag blev överlycklig när jag såg den inne på Sephora i LA.

Bara flaskan i sig plockar pluspoäng hos mig, jag diggar deras pumpvariant starkt. Man slipper gojsa i en burk eller klämma med kladdiga händer på en flaska och jag undrar varför inte alla body lotions utformas såhär. Men det är ju trots allt innehållet som är det viktiga. Så vad tycker jag om det? Lovely, of course!

Lotionen är rätt tjock i sin konsistens, någonstans mellan "vanlig" body lotion och body butter ungefär men absorberas trots detta snabbt och huden känns nästan löjligt len efteråt. Doften (min flaska är Apricots & Cream) är som hos alla Philosophys produkter rätt stark men det är något jag gillar och dessutom är den väldigt god, så det är bara något som höjer betyget i min bok. Kanske inte något för den allra känsligaste, men annars får ni inte missa att prova en lotion från Philosophy om ni kommer över en!

BETYG: BBBBB (5/5)

Kommentarer
Josephine

Vad härligt det låter med en resa till Miami! Låter som en riktigt bra lotion :)

2011-03-10 18:10:10
http://makeuponista.se
Veronica, Beauty Place

Josephine: Jag ser otroligt mycket fram emot resan (och bröllopet). Kan knappt vänta :)

2011-03-10 18:24:36
Sublim

Å, vad jag önskar att det var bättre priser på Philosophy här i Sverige, deras produkter är verkligen underbara...

2011-03-10 19:16:46
http://www.sublimt.se
Veronica, Beauty Place

Sublim: Det är rätt sjukt att det är så stor skillnad. Men jag kanske skulle kunna ta ett par beställningar för min resa...

2011-03-10 19:28:22
Becca

Gud vad Miami låter härligt. Älskar också att gå runt på Sephora, önskar att de fanns här också!

2011-03-10 20:18:50
http://isladebecca.blogg.se/
Veronica, Beauty Place

Becca: Det är vi nog många som kan skriva under på :) Finns inte något som kan jämföras med Sephora på långa vägar!

2011-03-13 15:41:37
Linn

Den där vill jag testa :)

2011-03-14 22:31:06
http://linnlowes.com
Veronica, Beauty Place

Linn: Åh, det måste du göra! Du får hojta till om du vill ha den langad från USA :)

2011-03-15 19:58:07

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0