Smashbox Spring 2011 - In Bloom


Date: 2011-01-22 Time: 17:04:38
Kategori: Kollektioner { 5 Kommentarer }
______________________________________________________



In Bloom, vårkollektionen från Smashbox Cosmetics, känns inte som någon typisk "vårig" kollektion. Den innehåller inga pasteller eller knalliga rosa nyanser, som vi ser hos till exempel Isa Dora under våren 2011. Men det är kul att det finns märken som vill undvika de vanliga trenderna och liksom skapa sin egen version av våren.

I kollektionen ovan ser vi istället lite mörkare, murrigare versioner av de klassiska våriga tonerna, både i ögonskuggspaletten och de två eyeliners som lanseras. Krämrougeduon Blushing/Peony känns också den ovanligt mörk i sina toner och egentligen känns det bara som att läppglansen är de enda som jag skulle ha klassat som givna i en vårkollektion.

Med det sagt är det inte så mycket som lockar mig ur kollektionen från Smashbox, jag är en person som gillar ljusa nyanser i mitt smink och passar allra bäst i beiga eller rosa, naturliga glans på läpparna tillsammans med ett rosa rouge svept över kindbenen. Jag tycker redan att vintern har varit alldeles för lång och längtar efter våren - därför vill jag ha ljus och roliga färger i vårkollektionerna!

Men, alla är vi olika. Vad gillar du med In Bloom-kollektionen?

Kommentarer
Carina (TotalBeauty.se)

Har ännu inte hunnit samla på mig så mycket smink, så jag måste erkänna att jag är sugen på paletten. Har inte heller någon eyeliner... kör med en vanlig kajalpenna.



Har aldrig haft möjlighet att testa något från Smashbox, men någon gång kanske jag får möjlighet till det :)

2011-01-22 17:59:18
http://www.totalbeauty.se/
Kerstin

Paletten! Gillar ju alltid sådana :)

Veronica, Beauty Place

Carina: Paletter är ju ett superbra val om du inte har så mycket att botanisera bland hemma. Men får jag tipsa speciellt om en urbra palett i så fall? Natural Eye från Too Faced, den är min favvo! Finns bla på Eleven. Jag har skrivit om den här: http://beautyplace.blogg.se/2009/november/det-var-min-tur-att-vinna.html



Kerstin: Har du testat någon skugga från Smashbox? Jag är lite nyfiken, har bara testat andra grejer från dem och tycker att deras produkter är lite ojämna överlag.

2011-01-25 18:27:51
Carina (TotalBeauty.se)

Har hört mycket gott om Natural Eye, den är ett givet inköp nästa gång vi är i USA.

2011-01-25 18:53:56
http://www.totalbeauty.se/
Veronica, Beauty Place

Carina: Jaa, köp! Jag lovar att du kommer att tycka om den.

2011-02-03 19:09:02

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0