Max Factor Fall 2011 - Elixir


Date: 2011-08-03 Time: 11:00:00
Kategori: Kollektioner { 7 Kommentarer }
______________________________________________________


I söndags skrev jag om Max Factors höstkollektion Eye Effects Collection. Här har vi nästa kollektion - Elixir Make Up - med produkter som är anpassade efter kvinnor i sina bästa år, runt 30 och uppåt (Och det säger jag inte alls för att jag själv fyller 30 nästa år, hehe.)

Elixir Make Up frontas av polska Malgosia Bela, en skönhet som representerar kvinnlighet riktigt bra om ni frågar mig, vilket passar kollektionen. Elixir är en serie smink som jag tycker utstrålar självkänsla och mogenhet, det känns tidlöst och snyggt. Denna kollektion kommer att lanseras i butiker under september och oktober i höst.

Elixir Make Up bjuder på följande produkter:

Colour Elixir Lipstick: En nyhet i hyllorna - ett läppstift som på 7 dagar ska hjälpa läpparna att gå från torra till lena. Att applicera läppstift på torra läppar (särskilt när det är starka färger) kan jag dock tycka låter sådär. Lanseras i hela 14 olika färger från rosa & röda till plommon & bruna. Läppstiften går loss på 125 kronor.

Colour Elixir Lip Liner: En läppenna med samma vårdande egenskaper som läppstiftet. Används med fördel tillsammans med stiften eftersom de 8 nyanserna matchar dem. Kostar 80 kronor.

Ageless Elixir Foundation: En 2-in-1-produkts som både innehåller serum och foundation. Passar till hy med fina linjer och har inriktning på att motarbeta ålderstecken. Ageless Elixir Foundation är medium- till heltäckande och ska även hjälpa till att skydda mot framtida skador. Innehåller SPF 15 och kommer att landa på prisvänliga 160 kronor.

Kommentarer
Tina (Beleza)

Ser ut att vara fina grejer. Är inget MF-fan annars men det ska bli kul att läsa vad du tycker om dem. Själv är man ju liiiite över 30-strecket så det kanske finns nåt där för mig. ;)

2011-08-03 11:35:57
http://beleza-blogg.se
Caroline (Makeupedia)

De där läppstiften lockar mig något enormt!

2011-08-03 18:32:13
http://www.makeupedia.se
Veronica, Beauty Place

Tina: Jag tycker det är bra att de tar fram speciella kollektioner för en lite "mognare" publik och att det dessutom inte behöver vara tråkigt för den sakens skull.



Caroline: Du får kolla in dem när de dyker upp i butiken!

2011-08-03 21:12:46
amandamagnum

Var med och tävla hos http://hiilen.blogg.se !! Man kan vinna ett borstkit och ett underbart rött läppstift! :D

2011-09-19 19:10:54
http://amandasbeauty.blogg.se/
Anna

Pillade på läppstiften förra veckan på Kicks och måste säga att dom kändes inget vidare. Förpackningen ser lyxig ut på bilderna men irl är den jättetråkig och billig i plast. MF verkar imitera Estee Lauder men kommer inte ens i närheten.

2011-09-20 09:01:41
Anna

Och sen att MF (Procter & Gamble) testar sitt smink på djur gör ju inte saken bättre så nej inget MF för mig.

2011-09-20 09:04:36
Veronica, Beauty Place

Anna: MF är ju och kommer alltid vara ett av de lite billigare märkena och det känns ju därför förståeligt att de inte kan ha lika lyxiga förpackningar. Synd på djurtestning, det kan jag hålla med om men samtidigt riskerar man ju allergier utan tester.

2011-09-20 20:20:07

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0