Inspiration: Christina Aguilera


Date: 2009-07-16 Time: 23:38:32
Kategori: Inspiration { 0 Kommentarer }
______________________________________________________

När jag får frågan vilken kändis som inspirerar mig brukar jag säga att jag inte vill välja någon specifik utan att jag gillar sådana som kan variera sig och som inte kör på samma stil hela tiden. På senare tid har Christina Aguilera varit en sådan inspiration för mig och även om jag diggar den lite mer vågade looken med röda läppar så tycker jag om möjligt ännu mer om den till höger, där hon kör på en naturlig look men med en massa lipgloss.

Christinas look får du enklast med en riktigt bra bas - primer, matt foundation och concealer - för att få till det sminkade intryck som hon har. Använd sedan en mörk mascara och en brun eller grå kajal för att inte markera ögonen för mycket. Lite ljus ögonskugga längst in vid ögonvrån får du inte missa! Kombinera sedan med bronsig eller mörkbrun skugga över resten av ögonlocket och fada ut som ett V.

Vill du fortsätta med röda läppar - satsa på ett riktigt bra, lite dyrare läppstift och kombinera med ett mörkrosa rouge. Den naturligare looken får du med lite bronzingpuder + skimrande, rosa rouge och ett beige läppglans som ger mycket glans. Done!

Kommentarer

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0