Din Stil, vecka 36 - Bäst ansiktspeeling


Date: 2006-09-07 Time: 21:09:58
Kategori: Din Stil { 4 Kommentarer }
______________________________________________________

Den här veckan var ansiktspeeling på tapeten med många bra tips på hemmakurer och recept på bra peeling, sådant tycker jag om! Här är era bidrag:


din stil v36

Sandra tipsar om favorit från Oriflame: Min favorit bland ansiktspeeling är för tillfället Oriflame´s Aloe Soft scrub. (Gillar hela den serien med Aloe, som jag ofta använder på mina kunder). Den är mild och dermatologiskt testad. Passar alla hudtyper även känslig. Mjuka korn, inga riviga och vassa. Sen luktar den diskret och gott. Efter att ha använt en peeling med riviga mandelkärnor, och fick mer finnar så föreslog min hudterapeut denna eller en från Decleor. Då avgjorde pengarna frågan, men jag är supernöjd. Kostar 75kr för 75 ml och är dryg.

K mailade också om sin favorit: Den bästa peelingen för mig är faktiskt en frottéhandduk/tvättlapp som jag fuktar och ibland har på rengöringmjölk/gel/tvål på. Sköljer med kallt vatten efteråt.

Jessi skriver om sitt bästa tips: Min (och min plånboks) favorit är hemmagjord. Blanda 1 dl socker, 1 mtsk vatten och 2 mtsk olivolja, klart! Perfekt att andvända både i ansiktet och på kroppen!

Kajsa har detta tips: Själv gillar jag Neutrogenas ansiktsscrub i serien Visibly Clear som finns att köpa på apoteket. Den är mild och skön mot ansiktet vilket gör att den kan användas varje dag.

Närmare recension finns dessutom i min blogg.

Min favorit tog ett tag att fundera ut, jag har inte hittat någon absolut favorit än, men jag gillar Nivea Visages gentle face scrub. Den har jag recenserat för ett tag sedan och den håller fortfarande måttet. Som sagt, ingen 5-poängare, men min favorit hittills.


Kommentarer
Maza

Rolig blogg, jag kommer nog tillbaka =)

2006-09-09 15:23:14
http://mazamazamaza.blogspot.com
Beauty Princess

Maza: Vad roligt att du tycker det! Hoppas du fortsätter gilla sidan =)

2006-09-09 16:53:41
Danni

Ett litet tips om du ska göra hemmagjord peeling är att blanda lika delar brunt socker och linfröolja.. Huden blir då mjuk som en babyrumpa!!

2006-09-10 15:36:45
http://miumiu.blogg.se
Beauty Princess

Danni: Tack för tipset.. linfrön har jag till och med hemma.. eller jag får sno från sambon hihi.

2006-09-11 17:56:41

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0