Mer än lockad...


Date: 2006-03-02 Time: 21:27:39
Kategori: Hudvård { 7 Kommentarer }
______________________________________________________

Hotspot är i valet och kvalet inför ny rengöring och återfuktare och det fick mig att börja fundera. Tyvärr tycker jag inte att min Lancôme Aqua Fusion återfuktar tillräckligt bra i det kalla och vintriga klimatet. Dock är det en skön, bra kräm som jag dock tror att jag ska ställa undan i badrumsskåpet tills våren har varit med oss ett längre tag och satsa på en annan mer fuktgivande just nu. Min hy är väldigt känslig och reagerar starkt på ändringar i klimat, för starka produkter och liknande och jag måste lyssna på den. Hotspot är inne på att handla Laura Merciers återfuktare Mega Moisturizing Cream som är bra för normal till torr och känslig hy. Den behåller PH-balansen, har SPF 15 och är bra för oss som bor i ett kallt klimat. Låter väldigt bra! Någon som har provat?

lm cream

Kommentarer
SJT

Jag vill också ha ny hudvårdsprodukter. Behöver tiiiiips!

2006-03-02 22:30:47
http://sjt.webblogg.se
name

Som vanligt tycker jag att detta ämne är sen djungel som allt annat ute på marknaden. Man lägger ut massa pengar på sånt här hela tiden och blir aldrig riktigt nöjd. =S

2006-03-03 14:39:22
http://name.sprayblog.se
Lisan

Åh, kan verkligen rekommendera Laura Mercier. Använder hennes produkter blandat med Make up stores. Vill man ha en billigare kräm så prova MUS "Night Time". Trots namnet så är det en dagkräm. Suuuperbra för torr och känslig hy om man vill ha en budgetvariant.

2006-03-03 16:44:22
Johanna

Mitt råd när det gäller hudvårdsprodukter är att tänka på vad dom innehåller. Mineraloljor är inte bra. Dom täpper till porerna och lägger sig som en yta på huden. Dom återfuktar alltså inte som vegetabiliska oljor gör. Exempel på olika namn på mineraloljor är: paraffinum liquidum, vaselin, petroleum, medicinsk vitolja, E905, cera microcrystallina. Det är väldigt många hudkrämer som innehåller mineraloljor när man börjar läsa bak på tuberna eller burkarna. Det beror mest på att mineraloljor är luktfria, kostar lite och härsknar aldrig, det gör ju däremot vegetabiliska oljor och dom är också dyrare.

2006-03-03 23:31:57
Johanna

Tillägg till föregående inlägg: dyrare hudvårdsprodukter är ingen garanti för att dom inte innehåller mineraloljor. Jag har t.ex. lagt märke till att Cliniques krämer innehåller detta. Ett konkret tips på förmånliga hudvårdsprodukter är Dermosil. Finns dock inte ute i handeln utan man måste beställa via internet eller postorder. Riktar sig oftast till personalgrupper eller över huvudtaget en grupp i och med att minimiordergränsen är 450 kr. Dessa produkter innehåller alltså inte mineraloljor. Jag rekommenderar dom varmt! www.dermoshop.se

2006-03-03 23:38:30
Beauty Princess

SJT: Jag vill också ha tips!
Name: Ibland är det nästan så man börjar fundera på om det är nödvändigt, men det är ju så kul!
Lisan: Vad härligt att höra! Älskar MUS smink men deras ansiktsprodukter har fungerat sådär på mig.
Johanna: Mineraloljor är en djungel men tack för tipset.

2006-03-05 18:18:09
http://beautyplace.blogg.se
Frallan I Badrummet

Hej,

Vill bara tipsa om en bra sida där många av myterna gällande hudvård krossas (bl a den om att mineraloljor skulle vara dåligt): http://www.cosmeticscop.com/learn/art.asp?ID=178

2007-03-05 22:29:13

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0