Recension: IMJU - d.j.v Fiberwig LX Mascara


Date: 2011-10-16 Time: 19:57:04
Kategori: Recensioner { 3 Kommentarer }
______________________________________________________


Det är oundvikligt att ibland känna sig lite oinspirerad som bloggerska, att känna att man inte har något spännande eller intressant nog att skriva om på något vis. Samtidigt är en flitigt uppdaterad blogg viktigt och något som jag behöver bli lite bättre på. Vid sådana tillfällen är det fiffigt att ha ett stort arkiv att gå igenom för att hitta inspirationen igen. Jag brukar ofta titta igenom mitt arkiv av shoppade skönhetsprodukter eller grejer jag har fått i PR-syfte och av någon anledning har missat att skriva om.

Mascaran Fiberwig LX från japanska märket IMJU är just en sådan produkt, jag hittade ett inlägg om den i mitt arkiv från i mars det här året och insåg att jag fortfarande inte har skrivit någon recension. Därför kommer här mitt utlåtande om mascaran.

Fiberwig LX är en så kallad tubmascara, som med hjälp av fibrer bygger upp som en lösögonsfrans i tubform runtom dina vanliga ögonfransar. Mascaran kapslar in fransen i en fiberrik hinna och tanken är att ju mer man borstar på, desto längre kan man göra fransarna genom att liksom bygga upp dem. Fiberwig var en av de första mascarorna inom tubkategorin, som har blivit omtalad av kändisar och bloggerskor det senaste året.

Jag tycker att Fiberwig-mascaran är toppen om man vill åstadkomma ett naturligt resultat, den separerar fransarna och gör att de ser väldigt naturligt snygga och fräscha ut. Det blir aldrig klumpigt och kladdigt med den här mascaran, utan effekten blir - som märket lovar - längre och snyggare fransar plus lite mer svärta än om de hade varit helt omålade.

En annan stor fördel är hållbarheten. Tubmascaror i allmänhet smular inte lika mycket som vanliga mascaror och eftersom de tvättas av genom att liksom "dra av" tuberna med varmt vatten eller remover kladdar inte mascaran om det regnar eller om man skulle vilja bada på sommaren. Jag älskar att Fiberwig funkar - genom svettiga löppass, regniga dagar och de långa bad som jag ägnade mig åt under bröllopsresan i somras.

Den minussida jag hittar hänger ihop med det naturliga resultatet som ibland kan kännas lite klent. Fiberwig passar inte så bra till en maffig sminkning om jag till exempel ska ut och ta ett glas vin på lördagskvällen. Jag gillar att kunna variera slutresultatet genom att välja hur många lager jag målar på och även om det i beskrivningen står att man ska kunna göra just detta så tycker jag inte att den här mascaran håller måttet inom det området.

Fiberwig är en bra mascara med bra hållbarhet men som tappar en del på att den inte går att variera i intensitet. Det i kombination med det höga priset på 220 kronor gör att mascaran bara får ett medelmåttigt betyg.

BETYG:

Kommentarer
Linda

Har aldrig testat tubmascara, använder mest vattenfast, håller dessa fransarna böjda bra?

2011-10-17 09:55:05
http://beautybylinda.blogspot.com
Mia/Fåfängan

Ärvde min av Kajalpennan, men kan inte säga att den var särskilt mkt att ha.

2011-10-30 18:50:28
http://miasvardag.wordpress.com
Veronica, Beauty Place

Linda: En tubmascara är ju inte riktigt vattenfast, men fungerar mycket bättre än vanlig mascara i regn och rusk i alla fall. Jag har naturligt böjda fransar, så jag är inte rätt person att fråga om böjeffekten tyvärr.



Mia: Nej, jag förstår inte alls varför den har blivit så otroligt hypad. En helt okej mascara, nothing more nothing less.

2011-11-07 20:56:44

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0