Jag har fått grönt hår!


Date: 2011-06-09 Time: 12:00:00
Kategori: Hårvård { 14 Kommentarer }
______________________________________________________


Jag har läst om fenomenet med att blekt hår blir grönt av för mycket klor flera gånger men har aldrig varit med om det förrän jag badade i poolen här i Miami. Tydligen har de ovanligt mycket klor i sina pooler, i allmänhet i USA och i synnerhet i Florida.

Efter den första slappa dagen i solen vid poolen på vårt hotell tog det dock bara någon timme innan ett par decimeter av mitt hår var helt grönt. Lite surt, eftersom jag var hos frisören för bara 3 veckor sedan och jag kan lova er att jag inte bara fick lite panik utan ganska mycket just då. Jag såg framför mig hur det inte skulle gå att tvätta ur och hur jag skulle få klippa ofrivillig page, som jag inte passar i.

På Twitter har jag fått tips om både silverschampo och ketchupinpackning för att få tillbaks mitt vanliga blonda svall. När jag googlar kan jag läsa om askorbinsyra och vinäger plus massa andra tips. Ett stenkast från hotellet hittade jag dock en frisörsalong så jag gick in och frågade dem om de hade någon bra produkt och gick därifrån med "rengöringsschampot" Life Solutions.

Schampot ska användas ett par, tre, gånger tills dess att det gröna gått ur håret och ska följas upp med massor av balsam eftersom det torkar ut håret mer än vanligt schampo. Jag lovar att berätta mer så fort jag är klar med behandlingen.

P.S: Förutom mitt hemska gröna hår bjuder jag på en osmickrande osminkad bild, så var snälla allihop ;)

Kommentarer
Cyt

Hoppas att det löser sig :)

2011-06-09 13:04:16
http://Lennhammer.wordpress.com
Wysteriia

Jag har också läst att man ska blöta håret innan man hoppar ner i en pool med klor för då tar inte håret upp lika mycket av kloret. Sen om det stämmer vet jag inte och jag vet inte hur det fungerar i USA för dom har väl klor i duscharna också? I alla fall i några delar av usa.

2011-06-09 13:08:33
http://Wysteriiasblogg.se
Carina (TotalBeauty)

Kul att få se dig osminkad du ser ju jättesöt ut :)



Hoppas att det gröna försvinner snart!

2011-06-09 13:13:59
http://www.totalbeauty.se
Tina (Beleza)

Det är inte klor som gör håret grönt utan koppar som bildas i dåligt underhållna pooler. testa ett schampo med så lågt ph-värde som möjligt, det ska tydligen hjälpa.

Hoppas du blir av med det gröna hur som helst.

2011-06-09 13:18:10
http://beleza-blogg.se
Veronica

Åh- du är jättefin osminkad och i grönt hår. Hoppas det fixar sig :-)

2011-06-09 16:19:29
http://venusvanity.blogspot.com/
Honi

Oj det har jag aldrig varit med om, hoppas det försvinner!

2011-06-09 16:34:58
http://honi.blogg.se/
Ninni

Lycka till med håret! Och du - du är jättesöt!

:-)

2011-06-09 18:37:51
http://colourbyninni.blogspot.com
Veronica, Beauty Place

Cyt: Det börjar redan se bättre ut, så schampot verkar fungera.



Wysteriia: Yes, i USA har de klor i duschvattnet också, mer eller mindre på alla ställen. Känns inte så fräscht att duscha i.



Carina: Naw, tack så mycket. Håret börjar se lite bättre ut vid det här laget, bilden togs för några dagar sedan.



Tina: Jag läste också det när jag googlade och det låter ju mer logiskt eftersom jag har badat i klorpooler innan. Det ska tydligen bero på vilka rör som används i poolen i så fall, i nya är det plast.



Veronica: Vad gullig du är, nu känns det lite bättre :)



Honi: Kände att det var bra att skriva om det, så att någon annan kanske kan undvika det.



Ninni: Tack, söta du. Schampot verkar fungera - håll tummarna!

2011-06-10 00:51:26
Sublim

Nej, vilken mardröm! Jag bleker också håret regelbundet och tänker alltid på det när jag är i en pool men än har inget hänt. Hoppas du får bukt med det!

2011-06-12 00:32:38
http://www.sublimt.se
Veronica, Beauty Place

Sublim: Verkligen en mardröm! Men det har blivit mycket bättre med schampot som jag använder, så det går att lösa. Kommer att skriva en recension om det snart, så att inte fler behöver få panik om de får grönt hår.

2011-06-12 04:33:59
Carina (TotalBeauty)

Skönt att du hittade något som hjälpe ditt hår :)

2011-06-14 22:45:30
http://www.totalbeauty.se
Veronica, Beauty Place

Carina: Ja, verkligen, vet inte vad jag hade gjort annars. Vilken panik jag fick, haha!

2011-06-16 20:14:07
alice

test ketchup! det fungerar

2011-06-21 17:20:58
Veronica, Beauty Place

Alice: Spännande att det verkligen funkar. Nu har det dock blivit bra efter mitt reningsschampo men tack för ditt råd!

2011-06-21 20:12:39

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0