Läsvärt 24/7 2011


Date: 2011-07-24 Time: 14:08:01
Kategori: Allmänt { 0 Kommentarer }
______________________________________________________

Läsvärt!


Det känns lite konstigt att blogga på som vanligt efter allt som har hänt den här helgen i Norge. Jag har följt händelserna på tv, diskuterat känslor på Twitter och i allmänhet reflekterat över hur sådant här kan hända. Jag har tänkt tillbaka på brandkatastrofen i Göteborg 1998, där jag förlorade en av mina bästa vänner - jag föreställer mig hur det på samma hemska vis känns för föräldrar som har mist sina barn och ungdomar som inte längre får träffa sina vänner. Som måste leva med det här hela livet.

Eftersom jag hoppas och tror på att det enda sättet att gå vidare efter något sådant här är att dela mer kärlek skriver jag idag ett blogginlägg med lite länkkärlek. Allvarsamt och mindre allvarsamt blandat hej vilt, för att jag också tror på att man måste ta pauser i allt det jobbiga, för att orka.

Hos SaintBella Beauty kan ni läsa en väldigt fin text om attentaten i Oslo och hennes tankar kring det. Ett inlägg som berörde mig.

LipGloss Bitch skriver ett välbehövligt inlägg, på sin blogg hos Eleven, om hur man bäst tar bort glitterlack från naglarna.

Hos Killer Colours hittar vi ett informativt och bra inlägg om mineralfoundations. Allt du behöver vet, från vad det är och vilka typer som finns till vilka verktyg som behövs samt hur det appliceras.

Ett annat tänkvärt inlägg i samband med Norgeattentaten kommer från Elaine Bergqvist. Om islamister vs nationalister eller bara psykiskt störda människor.

Vi lär oss också hur man gör en snygg uppsättning med hairdoughnut hos Hair by Tindra.

Kommentarer

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0