Recension: Isa Dora - WigWham Mascara


Date: 2011-01-12 Time: 20:25:27
Kategori: Recensioner { 5 Kommentarer }
______________________________________________________


För drygt två månader sedan trillade det in ett litet pressutskick i min brevlåda. Utskicket innehöll Isa Doras mascara WigWham, som jag har hårdtestat sedan dess. Nu börjar min flaska sina och ingen är mer ledsen för det än jag - jag har nämligen hittat en ny mascarafavorit! Men jag börjar från början...

WigWhams borste har en lite speciell design, den är liksom spiralformad, något som jag tycker hjälper mig att behålla greppet om fransarna hela vägen från roten till toppen. Det tar lite tid att få in rätt snits men nu, efter ett par månader, går det på automatik. Jag sätter borsten längs med fransrötterna och för borsten uppåt och utåt mot yttre ögonvrån samtidigt som jag rullar borsten så att den hela tiden målar på med ny mascara på fransarna.

Alltså, jag bara älskar den här mascaran! Mina fransar blir så maffiga att det nästan känns som att jag har lösfransar på. Allra bäst passar WigWham därför till festsminkningar, när jag vill att mina ögonfransar ska se riktigt sminkade ut, det är nämligen lite svårt att få till en "naturlig" look med den. Det gör dock inte mig så mycket, eftersom jag inte är så sminkad på jobbet; lite foundation, concealer, rouge, ögonbrynsskugga och mascara räcker, och då kan fransarna gärna få ta lite plats.

Hållbarheten är det enda som jag ger minus på för den här mascaran. Den fäller en aning efter halva dagen ungefär och det är inte så skoj. Därför når WigWham inte riktigt upp till full pott i betyg, men det är inte långt ifrån mina vänner. Inte alls långt ifrån! Dessutom är den något av ett budgetfynd för 120 kronor.

BETYG: BBBB+ (4+/5)

Kommentarer
Josephine

Bra recension! Har faktiskt inte testat den, men jag blir sugen nu! :)

2011-01-12 21:19:56
http://makeuponista.se
sminkjante

Roligt med en ny favorit. Jag gillar läsa recensioner om maskara.

2011-01-12 21:20:32
http://sminkjante.blogspot.com
Veronica, Beauty Place

Josephine: Vad bra att du gillade recensionen. Jag tycker absolut du ska testa den, hoppas att du gillar den lika mycket som jag.



Sminkjante: Det känns som att just mascara är den sminkpryl som de flesta sminknördar är mest intresserade av att testa nya märken och varianter av. Jag kommer nog till och med att köpa en ny av WigWham fast det är kul att testa nytt - den är SÅ bra.

2011-01-16 14:10:14
Kerstin

Det är verkligen an bra maskara!

Veronica, Beauty Place

Kerstin: Visst är det? Det kan ju vara sån skillnad på vad man tycker, men jag älskar verkligen den här!

2011-01-17 19:25:56

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0