Nivea Pure & Natural


Date: 2011-02-07 Time: 21:01:20
Kategori: Nyheter { 9 Kommentarer }
______________________________________________________


Pure & Natural heter Niveas nya serie med produkter som är 95% naturliga (naturligt utvunna eller naturidentiska). Att ett skönhetsmärke ska ha en naturlig eller ekologisk kollektion känns idag totalt självklart, tycker jag. Det är bra med valmöjligheter, för de som inte vill använda kemiskt framställda ingredienser eller sådant som de inte vet vad det är på huden. För mig, som har extremt känslig hy och kan reagera rätt starkt på vissa ämnen, är det ibland bättre att inte använda naturliga produkter av någon anledning. Ibland är det tvärtom. Fråga mig inte varför, för jag vet faktiskt inte riktigt.

Pure & Natural innehåller extrakt från bland annat grönt te, granatäpplekärnolja och arganolja. Alla nyanser i serien är tänkta att smälta in i hudtonen och ta fram den naturliga skönheten genom att vara inspirerade av naturen.

Serien innehåller foundation, puder, rouge, ögonskugga och läppstift - alla i flera olika nyanser. Produkterna finns i butiker sedan januari.

Kommentarer
Jenny / Rosella Eco Beauty

Det kan mycket väl vara så att du reagerar på växtextrakt i de naturliga produkterna. Likaså doftämnen som finns naturligt i de eteriska oljorna produkterna är doftsatta med. Dessa är ganska vanliga s.k. allergener.Skulle gissa att de naturliga produkter din hud gillat bäst troligtvis inte innehåller lika mycket av dessa :)

2011-02-07 23:05:32
http://www.rosellaecobeauty.se
Veronica, Beauty Place

Jenny: Vad intressant, jag kan mycket väl tänka mig att det är så som du skriver. Min hy brukar dessutom gilla produkter som knappt doftar något alls, som tex Dermalogicas. Tack för infon!

2011-02-08 20:31:17
Jenny F A

Vad menar du med kemiskt framställda ingredienser? De flesta ingredienser, även de som kallas naturliga är ju kemiskt framställda.

2011-02-09 12:02:47
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

åh vad härligt med massa nytt smink!

2011-02-09 21:38:44
http://pyttis.blogg.se/
Sublim

Det är precis samma för mig, att jag reagerar olika på naturliga produkter. Det är nog som Rosella säger; att man faktiskt kan vara allergisk eller överkänslig även mot naturliga ämnen.:)

2011-02-11 09:12:12
http://www.sublimt.se
Marie

Bli medlem helt Gratis på Campadre, Skandinaviens första "Private Shopping Club"!



På Campadre får du unika erbjudanden på eftertraktade varumärken, varje dag!

Mode, Heminredning, Sport, Resor och andra Livsstilsprodukter - upp till 70 % under ordinarie butikspris.



Den här veckans kampanjer kommer från, Babyliss, Primal Elements, Frank Dandy, Queen Anne, Robert Welch, Kranz & Ziegler, Björn Borg, Lilly of Sweden, Björk & Berries, Abecita, Kyocera, Vintage1, True Religion, Eliza & Phi, Esprit Jewels med mera!

http://campadre.se/tipsa/40117

2011-02-14 01:03:37
http://campadre.se/tipsa/40117
hanna

super läcker blogg, vem har gjort designen?

2011-02-14 20:01:25
Wysteriia

Svar: Klart du får låna bilder :D



Jag köpte det där pudret i helgen, ska se om jag gillar det. När jag använde det i söndags så kändes det väldigt "kakigt" på min hy men får se hur det artar sig :)

2011-02-15 22:12:10
http://Wysteriiasblogg.se
Veronica, Beauty Place

Jenny FA: Jag menar inte så bokstavligt - utan kemiskt framställda i ett laboratorium.



Garderobsgrubbel&Byråbekymmer: Det är lycka det, hihi :)



Sublim: Skönt att höra att någon annan är som jag. Första gångerna jag testade naturliga produkter blev jag så konfunderad för att de funkade sämre för min känsliga hy.



Hanna: Det är Sara (Candis) som har designat min snygga blogg :) Du hittar en länk i vänsterspalten längst ner, där du ser en knapp med hennes namn.



Wysteriia: Tack så mycket! Jag har sparat ner bilderna och kommer publicera ett gäng, både med ett inlägg om goodiebagen och ett om själva festen. Har du fått en chans att testa pudret än?



2011-02-16 21:02:50

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0