Recension: KEB Ultimate Hydrating Bodylotion


Date: 2010-08-21 Time: 17:21:31
Kategori: Recensioner { 10 Kommentarer }
______________________________________________________


I början av året utsåg jag mina absoluta skönhetsfavoriter under 2009 och då var ett av mina köptips till er KEBs ansiktsrengöring Cleansing Foam. Jag blev helt kär i rengöringen och jag, som alltid brukar vilja prova nya produkter, köpte samma sort flera gånger om. Så när jag fick mail från KEBs presskontakt om att de nu lanserar fler produkter i samma hudvårdsserie blev jag självklart jättenyfiken direkt. Ultimate Hydrating Body lotion innehåller bland annat blåbärsolja, som stärker huden och skyddar mot för tidigt åldrande. En 200 ml tub kostar 195 kronor och säljs på NK i Stockholm & Göteborg. Dessutom har den just lanserats hos 150 Apoteket Hjärtat-butiker.

Nu har jag testat deras bodylotion Ultimate Hydrating Body lotion i ett par veckor och det är dags för recension. Den underbara doften, som jag älskade i ansiktsrengöringen, har KEB satsat på i bodylotionen också - den doftar svagt av citrus och det känns väldigt fräscht och rent, på något vis. Jag känner mig definitivt nyduschad mycket längre när jag har använt mig av den här lotionen.

Konsistensen hos Ultimate Hydrating Body lotion är rätt tjock och inte så lättabsorberad som jag vill att en lotion ska vara. Inget för den som har bråttom och ska dra på sig tajta jeans på morgonen, med andra ord. Samtidigt är den inte riktigt så trögflytande som en lättare body butter heller, utan någonstans mittimellan. Ett bra användningsområde för den är om du, som jag, är kvällsduschare och tycker om att bli rejält återfuktad och efteråt kan dra på dig pyamasshorts eller mysbyxor.

Återfuktningen är, tack vare den tjockare konsistensen, riktigt bra. Jag har äntligen fått lena, fina överarmar - ett område som annars brukar vara svårt för mig att hitta en produkt som passar för. Inte ens body butters har rådit bot på mina torra fläckar tidigare, så det är ett gott betyg.

BETYG: BBBB (4/5)

Kommentarer
Emelie

Hmm jag tycker nästan tvärt om, att konsistensen är ganska tunn, som HTH ungefär och att den sjunker in fort. Men jag har ju torr hy så det kan ju bero på det också.

2010-08-21 21:13:37
http://www.pssion.se
Veronica, Beauty Place

Emelie: Det är intressant hur olika produkter kan uppträda beroende på vem som använder dem. Jag tyckte samma sak om deras fuktkräm för ansiktet - härlig och återfuktande men det krävdes mycket massage för att den skulle sjunka in i huden.

2010-08-22 00:09:26
elina

Jätte fin blogg(:

Följa varandra via bloglovin?

Kram!

2010-08-22 18:49:36
http://biauty.blogg.se/
Veronica, Beauty Place

Elina: Om du gillar min blogg får du mer än gärna lägga till mig som favorit på Bloglovin eller komma tillbaks och läsa mer :) Jag använder bara BL till de bloggar som jag själv väljer ut och läser regelbundet.

2010-08-22 20:01:31
Caroline/StyleFile

Har aldrig provat någon av deras produkter, vet du om de har någon bra handkräm?

2010-08-24 11:49:10
http://stylefile.blogg.se/
Veronica, Beauty Place

Caroline: Ska du bara prova en produkt tycker jag att du ska testa ansiktsrengöringen. Det verkar inte som att de har någon handkräm än (inte på hemsidan iaf) men det kommer säkert.

2010-08-25 17:47:14
Anna

Åh, älskar att läsa recensioner. Det här lät ju bra, tack :]

2010-08-27 01:41:18
http://madeinjapan.nu
Veronica, Beauty Place

Anna: Vad kul att du gillade recensionen!

2010-08-27 22:56:35
BLUE SEA

Detta ska jag kolla närmare på. Tack! :)

2010-08-28 14:28:54
http://bluesea.webblogg.se/
Veronica, Beauty Place

Blue Sea: Det tycker jag absolut att du ska göra, KEBs produkter är underbara!

2010-08-28 18:36:27

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0