Viva La Diva - #116


Date: 2010-04-18 Time: 21:40:18
Kategori: Naglar { 8 Kommentarer }
______________________________________________________


Hej allihop! Hoppas att ni har haft en lika härlig vecka och helg som jag har haft? Jag har tackat ja till ett nytt, spännande jobb, bokat resa till LA med sambon och kört en riktigt bra körlektion. Helgen har varit lugn och skön - precis vad jag behövde, kände jag. Jag och älsklingen såg Clash of the Titans igår på bio och åt god middag och idag åkte vi på en tripp till IKEA för att titta på lite smått och gott till vår lägenhet.

Det är när jag har sådana här lugna helger, med tid för att läsa i flera timmar och slappa framför en bra film, det är då som jag orkar ta tag i att fila naglar och lacka dem. I helgen fick det bli #116 från Viva La Diva, en stark, knallig färg som jag inte tror att jag skulle ha kommit hem med på en egen spontan shoppingtur men som är rätt skoj att prova från ett pressutskick. Det är tack vare dessa som jag har möjlighet att prova på grejer som jag kanske skulle ha missat annars.

#116 är ett väldigt krämigt och tjockt lack, som är rätt svårt att få jämnt. Det torkar dessutom väldigt snabbt, så försöker jag rätta till det vill det gärna bli fula "spår" i lacket. Å andra sidan så är täckningen helt fantastisk, ett lager räckte för den här grymma finishen. Jag hade hoppats på att lacket skulle vara mer mintigt i tonen, istället drar det mer åt blått. Mitt sökande på det perfekta vårmintlacket går vidare.

Vad har ni gjort i helgen?

Kommentarer
Helena/LipGloss Bitch

Vilken drömhelg, lät hur skönt som helst ju :)

Här har det varit lugnt men lite tradigt.

2010-04-19 16:42:07
http://lipglossbitch.se
Leia ♥

Härlig färg på lacket! :)

2010-04-19 17:49:59
http://leiabloggar.blogg.se/
Stylefile.blogg.se

Finns lacken ute i butik nu?

2010-04-20 11:38:51
http://stylefile.blogg.se/
Veronica, Beauty Place

Helena: Lugnt behövs det också ibland. Det är bra att du sparar dina krafter tills imorgon :D



Leia: Visst är det - jag har fått massor av komplimanger hela veckan!



Stylefile: Det ska de göra :)

2010-04-23 08:24:11
Beauty by Tanci

Heeej :) Jaa på lördag ska jag först träffa lite trevliga bloggtjejer (Yeeey) och sedan på födelsedagskalaas! :) Busy weekend! Älskar lacket förresten.

2010-04-23 17:45:12
http://beautybytanci.se
Veronica, Beauty Place

Beauty by Tanci: Hihi, det ska bli hur trevligt som helst imorgon! Visst är lacket härligt - det har växt för mig under veckan, gillar det mer nu än vad jag gjorde först.

2010-04-23 20:44:14
Monica Hansen

Härligt ljusblått!

2010-04-28 11:24:11
http://nagelbloggat.blogspot.com/
Veronica, Beauty Place

Monica: Visst är den fin, färgen? Den växte väldigt mycket för mig under de dagar jag hade den på naglarna.

2010-04-28 19:44:21

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0