Recension: Smashbox Photo Finish Primer


Date: 2009-11-29 Time: 18:36:18
Kategori: Recensioner { 4 Kommentarer }
______________________________________________________

Photo Finish Foundation Primer


Jag måste vara den absolut sista i sminkbloggvärlden som testar Smashbox hyllade primer. Ja, primer överhuvudtaget faktiskt. Det tog nämligen rätt lång tid innan jag tyckte att jag behövde en primer under mitt smink.

Ni förstår, enligt mig så fungerar en primer, att ha under foundation och concealer, allra bäst om man har lite fetare hy och särskilt i T-zonen. Jag har under en ganska lång tid kämpat med en riktigt torr hy och har under den tiden inte känt av att min foundation har "glidit av" eller att jag har behövt bättra på den under dagen. MEN... av någon anledning (som fortfarande är rätt okänd för mig) så blev min hy fetare och fetare och jag behövde helt plötsligt komplettera med puder.

Det var när detta hände som jag klickade hem världshyllade Photo Finish Foundation Primer, mest för att se vad all fuss berodde på. Och jag kan intyga att primern - den hjälper mig faktiskt att få en snyggare makeup. Jag använder den efter en bra fuktkräm och innan jag applicerar foundation samt concealer. Formulan är som en gele ungefär och primern är rätt dryg så min lilla reseförpackning har räckt länge och det finns fortfarande mycket kvar.

Jag har märkt att primern gör så att jag behöver använda mindre foundation och att den lägger sig jämnare utan att jag behöver arbeta med den lika mycket. Jag tycker till och med att sminket håller lite, lite längre till vardags men jag ser tyvärr inga underverk när jag utsätter makeupen för en riktig prövning. På partykvällen kommer nämligen fortfarande de småröda kinderna, som jag sminkat över, fram och jag blir lite glansig i pannan trots primern. Jag tror att Smashbox Photo Finish kan fungera perfekt för den som inte har så fet hy och även till vardags för den med T-glans. Men ska jag ut och svänga mina lurviga så kommer jag även i fortsättningen att ta med lilla puderdosan i clutchen.

BETYG: BBBB (4/5)

Kommentarer
Goddess

Fick prov på denna för ganska längesen..den skulle vara så hyllad. Men jag blev som smält smör i solsken. Jag har blandhy och den funkade inte alls på mig. Men det ska finnas en primer från smashbox som är för bland-fet hy..den kanske kan va nåt:)

2009-11-30 14:43:38
http://goddessess.blogspot.com
Veronica, Beauty Place

Goddess: Vad skoj med en kommentar från dig, det var längesen :) Synd att den inte fungerade för dig. Du får berätta om du bestämmer dig för den för fet hy!

2009-11-30 18:51:23
Free Fashion Pia

Funkar den som enbart mattande av blanka partier även om man inte applicerar foundation ovanpå? Eller ska man välja nån annan produkt då? Primers fanns inte på "min tid", så jag är också sist på bollen här ;-)

Veronica, Beauty Place

Free Fashion Pia: Nja, en primer är mer till för att skapa en bra bas för annat smink, som foundation och concealer. Vill du ha en produkt som mattar blanka partier finns det en från YSL som är kanon! :)

2009-12-05 20:32:46

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0