Recension: Fleur de Santé - Professional Performance Schampo & Balsam


Date: 2009-03-15 Time: 20:08:10
Kategori: Hårvård { 4 Kommentarer }
______________________________________________________



PR-Byrån som representerar Fleur de Santé skickade för ett par månader sedan hem hårvårdsprodukter från märket till mig. Sen dess har jag löddrat och testat produkterna i serien Professional Performance, Volume Boost.

Over all är jag tyvärr inte vidare imponerad av produkterna. Personligen är jag väldigt kräsen när det gäller just hårvårdsprodukter och för att mitt hår ska trivas och se livfullt ut behöver jag för det mesta frisörprodukter som Redken, Biolage eller Kerastase. Men jag är inte sämre än att jag är redo att testa något nytt och gör det dessutom med glädje - i hoppet att hitta en ny älskling.

Schampot från Fleur de Santé är helt ok, det tvättar rent på bara en tvätt och håller håret rent ett par dagar innan det blir en aning fett igen. Balsamet är dock inte mycket att hurra för, jag kämpar en stund när det är handdukstorrt för att reda ut det och det gillar jag inte. Särskilt drygt är produkterna inte heller, efter ungefär 2-3 månaders användning varannan till var tredje dag är de redan slut..

På plussidan så doftar produkterna väldigt gott och de gör ju faktiskt grundjobbet helt ok. Synd bara att jag saknar det där lilla extra oomph-et.

BETYG: BB (2/5)

Kommentarer
Ninni

Åh, jag minns de där mint-gröna flaskorna med schampoo från Fleur de Santé, har glömt namnet, men älskade dem! Lite rund flaska med lång smal hals.

2009-03-15 20:53:24
Ninni

Jag kom på det: Active Cream!

2009-03-15 21:36:32
sarah

Tack för att du skriver ärliga inlägg och inte bara skriver att allt är super som du får hemskickat! roligt att höra :) Jag ser att du har bloggat ett tag. har du lust att ge mig lite feedback? är helt grön som bloggare :)

2009-03-16 00:21:25
http://thirstyforamore.blogg.se/
sara

bra blogg

ärlig o rak

vill tipsa om



unzip.se

unzip.se

unzip.se



ny butik bäst pris FRANK DANDY SALMING

2009-03-16 13:24:31
http://www.unzip.se

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0