En lista om mig


Date: 2009-08-31 Time: 19:56:38
Kategori: Om Mig { 7 Kommentarer }
______________________________________________________

Det är inte så ofta som jag delar med mig av personliga grejer på Beauty Place. Det är dels för att det är en nischad blogg som jag inte vill sväva ut för mycket i - det är ju trots allt för att ni är beautyjunkies som ni följer bloggen. Dels är det för att jag inte tror att en personlig blogg om mig skulle bli riktigt så intressant som hos alla spännande storbloggerskor. Så jag håller mig till skönhetsfronten. 

Men idag jag gör ett litet undantag och kopierar en lista från bland annat Make Up Junkie.

ALLMÄNT: 

Namn: Veronica
Piercingar: I öronen & i naveln
Tatueringar: Inte än... men snart så.
Längd: 1,60
Skostorlek: 37 (förutom i sandaler, där drar jag 36 av någon anledning)
Hårfärg: Blond
Är du kär i någon: Ja, i min älskling M!
Önskar du att du bodde någon annanstans: I en fin, nyrenoverad 3:a skulle inte sitta fel.
Tänker du på självmord: Aldrig
Tycker andra att du är attraktiv: Min pojkvän :)
Vilket shampoo använder du: Matrix Biolage-serie just nu.
Vilken parfym använder du: DKNY Be Delicious eller Fresh Blossom / Lacoste Touch of Pink
Vad är du rädd för: Getingar & Kackerlackor 
Gillar du att tvätta: Gillar och gillar.. men jag tycker mindre om att diska.
Gillar du Berg-och-Dalbana: Ibland

SENASTE:

Film du hyrde: Twilight
Film du köpte: Kommer inte ens ihåg, men jag köpte Greys Anatomy Season 2, DVD-Box för några veckor sen.
Låten du lyssnade på: Sex on Fire - Kings of Leon
Låten du hade på hjärnan: Womanizer - Britney
Låten du laddade ner: Jordin Sparks - Battlefield
Personen du ringde: Min baby
TV program du tittade på: Scrubs
Personen du tänkte på: M
Bok du läste: En shopaholic säger ja
Personen du fick mail av: Presskontakt från Make Up Store.
Personen du fick brev av: En räkning på min flyttstädning.
Personen du fick sms av: M
Gången hela din familj åt middag tillsammans: I fredags

FAVORIT:

Mat:
Potatisgratäng med ryggbiff eller älsklingens thaigryta. Med en stor sallad.
Låt: Matchbox Twenty - Rest Stop
Sak att göra: Umgås med de jag tycker om, shoppa, gå på bio, äta en god middag eller läsa.
Sport: Fotboll (att titta på). Annars ridning.
Dryck: Caffe Latte.
Kläder: Jeans, linne och en härlig höstkofta. Eller klänning.
Film: Moulin Rouge & Så som i himmelen.
Bil: Audi.

ANTAL:

Gånger du varit kär:
 Ingen om man jämför med nu :) 
Förälskad: Ett par gånger.
Riktigt jävla askär sådär så att det gör ont: Ont ska det inte göra!
Gånger ditt hjärta brustit: Det beror på av vilken anledning.
Hjärtan brustit på grund av dej: Det har jag faktiskt ingen aning om.
Gånger ditt namn varit med i tidningen: När jag tog examen var jag med i GP. Genom bloggen - ett par gånger (i Amelia och i en ortstidning med tips om skönhetsbloggar). 
Ärr du har på kroppen: Ett par bara, efter min katt och att jag trillade av cykeln. Klyscha - I know!

ÖVRIGT:

Vad har du gjort idag: Inte så mycket.
Var det kul: Nja, inte så.
Hur tidigt stiger du upp: Någon gång mellan 06:15 och 07:00 på vardagar. Från 10-12 på helger. Jag är INGEN morgonmänniska.
Gillar du att slåss: Absolut inte!
Vad ska du göra ikväll: Vila.
Är du seriös: För det mesta.
Vad är du allergisk mot: Nötter, stenfrukter och pollen.
Var har du ont: Inget permanent ställe.
Använder du hårspray: Oftast bara till partyfrisyrer.
Kan du stå på händer: Har inte provat sen jag var barn, tror jag inte.
Favoritserie: Greys Anatomy & Scrubs


Kommentarer
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

älskar att läsa sådana här listor, storbloggare, mellanbloggare,småbloggare =)

Veronica, Beauty Place

Garderobsgrubbel & Byråbekymmer: Vad kul att höra! Älskar din blogg :D

2009-09-07 22:24:11
Hanna

Såg att du hade en räkning om flyttstädning med i din lista.

Jag ska strax flytta och tänkte betala för att någon städfirma flyttstädar åt mig.

Vad kostade det dig att få en flyttstädning gjord?



/Hanna

2011-05-16 20:00:01
http://www.hittaflyttstadning.se
Veronica, Beauty Place

Hanna: Jag fick kontakt med städfirman via min mäklare så jag fick lite rabatt, men drygt 2000 kronor efter RUT-avdrag har jag för mig.

2011-05-16 20:50:08
[FOTOBLOGG] o livet med ADD Uppmärkssamhetsstörning

fin blogg :D

2011-08-03 15:36:58
http://shadowzplay.blogg.se/
Veronica, Beauty Place

Fotoblogg: Tackar! :)

2011-08-03 21:18:47
Perra

Bara 2000 kronor för en hel flyttstädning? Vilken städfirma anlitade du då? Och var den bra?

/Perra

2012-03-19 23:04:44
http://www.hitta-stadfirma.se/

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0