Recension: MAC - Powder, Select sheer/pressed


Date: 2008-10-30 Time: 18:50:12
Kategori: Recensioner { 0 Kommentarer }
______________________________________________________

 
Det var några månader sedan jag shoppade nytt puder under en tripp till huvudstaden. I första hand ville jag ha ett puder som var lätt att ha med i väskan för att kunna fräscha till och ta bort blankhet under eftermiddagen. Jag blir blank i T-zonen efter en hel dag på jobbet eller efter några timmar av partykvällen och det vill jag helst slippa.

Jag tycker i allmänhet bra om MACs produkter, de har bra hållbarhet, bra pigment och bra pris med tanke på hur dryga de är. Pudret på bilden är, som ni ser, välanvänt och det har jag använt sedan början av augusti.

Vad tycker jag då? Jodå, MACs Pressed Powder fungerar toppen som just en uppfräschare. När sminket sitter en aning på sniskan gör det mycket för intrycket att svepa lite av pudret över kindäpplena, pannan och hakan. Det lämnar inga synliga spår utan mattar bara hyn lagom mycket så att man ser naturligt snygg ut. Det är dock inget puder du kan lita på hela dagen, i så fall är ett löst bättre i mitt tycke.

Men.. drygt, lättanvänt och skillnaden innan och efter användande är trots allt riktigt märkbar. Så är ni ute efter den perfekta produkten att ha med i väskan så är MACs pressed powder ett bra alternativ! Godkänt med beröm :)



BETYG: BBB+

Kommentarer

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0