Recension av: Oliv naturell - Fuktgivande mask


Date: 2008-03-27 Time: 20:33:24
Kategori: Recensioner { 4 Kommentarer }
______________________________________________________

Tiden går snabbt, det var redan över en månad sedan jag shoppade fuktmask från Olivserien och började testa den en gång i veckan. Masken är det första ur serien som jag har testat, parallellt håller jag på att utvärdera eye makeup removern från samma märke.

Jag är hur som helst held såld på den här fuktmasken - den luktar gott, känns mild och fräsch för huden och redan direkt efter att jag tvättat av den känner jag en viss skillnad. Störst effekt är det såklart morgonen efter, jag känner verkligen att hyn är återfuktad och sminket både är lättare att applicera och sitter bättre.

Masken appliceras på rengjord hy, skall sitta på i 10 minuter och sedan kan man antingen torka bort det med en fuktad handduk (rätt skönt att blöta ner en hel med ljummet vatten och torka av försiktigt) eller skölja direkt med vatten. Har jag bråttom brukar jag bara göra det senare, det är smidigt och lätt att få av. Enda minuset är egentligen att konsistensen är aningen för lätt och inte så dryg så det krävs lite för att få en jämn och bra applicering. Samtidigt är priset väl värt det minuset, under hundralappen på både Åhlens & Kicks.


image400
Ja, det här kan ju inte bli annat än toppbetyg - bra resultat för toppenpris!


BETYG: BBBBB (5/5)


Kommentarer
ellen

hur ofta ska man göra masken?

2008-03-28 00:24:59
http://rekis.blogg.se
sminkjante

Spännande, återfuktning kan man aldrig få för mycket av.

2008-03-28 07:48:34
http://sminkjante.blogspot.com
Lene

olivserien är toppen! jag älskar kroppskrämen och hendkrämen! de är riktigt dryga med

2008-04-06 21:16:13
http://faktalene.blogg.se
Beauty Princess

Ellen: Ett par gånger i veckan är rekommendationen på baksidan av produkten, men jag tycker det räcker med en gång. Beror på hur torr din hy är.

Sminkjante: Nej, ofta är det ju så. Särskilt efter en lördags-utekväll :O)

Lene: Ska nog testa deras kroppskräm, vet du om de har någon butter? Är svag för sådana.

2008-04-12 20:56:47

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0