Recension: Dr Brandt - Poreless Purifying Mask


Date: 2008-07-25 Time: 19:06:06
Kategori: Recensioner { 4 Kommentarer }
______________________________________________________


Åh, åh, åh är allt jag har att säga (nästan)! Poreless Purifying Mask från Dr Brandt är en solklar ny favorit i min hudvårdsrutin sedan ett par veckor tillbaks. Masken är för fet eller kombinationshy, själv har jag den senare typen. Beskrivningen för produkten är den här: Bentonit, kaolin och tea tree drar ut djupa orenheter, balanserar sebumproduktionen och minskar porerna. Zinkoxid lugnar rodnader och synliga irritationer för mjukare, jämnare och klarare hy.

Jag lägger masken ett par gånger i veckan efter rengöring och peeling (det senare gör jag bara varannan gång). Konsistensen är härlig, en ljusblå lermask som luktar rätt starkt av tea treee, men det gör mig inte så mycket.

Jag kände skillnad redan efter att jag hade använt den ett par gånger och nu efter 2 ½ vecka och 5 behandlingar är resultatet riktigt påtagligt! Innan hade jag irriterad hy, som var fet och en del finnar från orenheter. Nu är jag mycket klarare i hyn och precis som det står i beskrivningen är alla rodnader borta. Jag hoppas att hyn kommer att bli lite mindre fet efter ett par gånger till, men förutom det är den här ansiktsmasken perfa! Det kan inte bli annat än toppbetyg. Finns bland annat på Eleven, för 390 kr (värt varenda öre, om ni frågar mig).

BETYG: BBBBB (5/5)

Kommentarer
Anonym

Hej.

Jag undrar om du skulle kunna slänga upp min blogg under "Länkar"?

MVH Recensera Mera.

http://recenseramera.blogg.se/

2008-07-26 00:48:25
Jessica

Hej,

Bra tips tack. Använder du deras produkter annars eller du använder annan produkt och bara denna masken då och då?

Tack Jessica

2008-07-27 20:19:43
Beauty Princess

Jessica: Jag använder bara den här masken ett par gånger i veckan, annars använder jag rengöring från Biotherm och fuktkräm från Clarins. Men funderar faktiskt på att testa deras rengöring när min tar slut. Har du testat nåt?

2008-07-27 20:38:22
Anonym

Tack för snabbt svar! har inte testat hans produkter alls men jag ska beställa och prova. Undrade mest om man ska använda alla rengöring och fuktkräm tillsammans med masken för att det ska ge effekt. Men det verkar ju inte behövas. Så tack för svar. Nu blir det eleven.se

Jessica

2008-07-27 20:55:58

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0