Skrämmande...


Date: 2008-01-31 Time: 21:59:01
Kategori: Allmänt { 3 Kommentarer }
______________________________________________________

Jag tycker det är skrämmande hur dålig självbild många unga har, fick nyss ett mail från Dove om en undersökning de gjort som visar att 92% av tjejer mellan 15-17 vill ändra något på sin kropp och att 25% kan tänka sig att plastikoperera sig. Usch!

Inget riktigt glammigt inlägg detta om smink eller hudvård, men tyckte ändå att det var värt att uppmärksamma deras kampanj Campaign For Real Beauty. Den som vill läsa mer kan gå in här.

Kommentarer
Eva

Jo, jag är en av dom procenterna(eller vad man säger) som vill ändra på sitt utseende. Om det var 100% riskfritt att operera sig skulle jag göra det, men det är det ju inte så det blir nog aldrig tal om någon operation. Försöker jobba upp självförtroendet istället, men det är inte så lätt, gick däremot fasligt lätt att förlora självförtroendet jag brukade ha :/

Beauty Princess

Eva: Jag förstår vad du menar med att det är svårt, det tar väldigt lång tid att arbeta upp en sådan sak tyvärr. Men det är därför jag tycker att man ska uppmärksamma sådana här kampanjer, för att inte förringa problemet!

2008-01-31 22:16:35
Therése

otäckt igentligen... varför ändra på kroppen? den ser ju bra ut som den gjör på alla! Skönheten ligger ju inuti (gammalt jag vet men det är ju sant) man dejtar ju hellre än mindre snygg men snäll man än en man som är skitsnygg men helt dum i huvet...

2008-02-07 21:34:43
http://fakelashes.blogg.se

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0