Recension: GOSH - Show Me Volume Mascara


Date: 2008-08-21 Time: 20:56:17
Kategori: Recensioner { 8 Kommentarer }
______________________________________________________

Varje gång jag testar en ny mascara hoppas jag lika mycket på att det ska vara THE mascara, med stort M. Hittills har jag inte hittat någon 5-poängare, DiorShow som många älskar tyckte jag inte alls höll måttet (inser nu att jag inte ens recenserat den, det får bli snart).



Hur som helst är det GOSH mascara Show Me Volume som har testats hos mig den senaste tiden efter en shoppingtur på Pashion i Stockholm. Det började rätt bra, det räckte med ett par drag för att det skulle bli fina, långa och separerade fransar. Men jag saknar lite av den volym som namnet faktiskt utlovar. Och nu, när jag har använt mascaran en dryg månad så smular den som bara den och halva mascaran ligger under ögonen på eftermiddagen känns det som.

Hållbarheten är alltså sådär och det blir inte bättre av att den inte sitter på så bra i regn heller, särskilt inte när det vräkt ner som den senaste veckan. Dessutom tar det längre och längre tid att få till mascaran snyggt på morgonen utan klumpar och så att den fångar upp alla små fransar.

The search goes on....

BETYG: BB (2/5)


Kommentarer
Jill

Håller helt med dig om att Dior Show verkar bra först, men efter halva dan ser man ut som man inte sovit på 14 år. Synd att denna du nyss provat oxå är så smulig...Verkar svårt att få volym OCH hållbarhet. Funderade lite på Bad gal från Benefit ett tag, men du gillade inte den eller? En mascara som faktiskt är rätt bra är Masterpiece Max, den håller hela dagen och ger fina fransar. Lite minus för att det är svårt att "bygga på" efter första borstningarna. Är också på jakt efter den ultimata mascaran som man bara måste använda hela livet ut...:P Om den nu finns ;) Hoppas du har det bra i regnet! Kram kram

2008-08-21 23:17:25
Kinga

Hej där vännen!

Jag har knåpat och illustrerat ihop en sminkguide, och jag undrar, tycker du den hjälper tjejer och ger mer klarhet i hur man ska sminka sig?



är det lönt att fortsätta med sådana guider?



Kramar och pussar Kinga

2008-08-22 00:12:29
http://accesstobeauty.blogg.se/
inthemake

Hmm det är erkligen svårt att hitta den perfekta mascaran...

2008-08-22 08:13:48
http://inthemake.blogg.se/
Jill

Hej igen! Hoppas du inte misstycker att jag skriver så mycket till dig? Har en fråga till dig :) Jag tycker du har så fina fransar på din bild, vilken mascara använder du där? Och en till fråga, använder du ögonfransböjare? Jag har lite fobi för dem...har bara testat en gång - en monstertång från typ 80-talet. Jag har fortfarande men, tycker det är obehagligt och det känns som att ögonfransarna ska trilla av. Kanske beror på att det var min mamma som använde den på mig i för sig...hon är rätt "bestämd" när hon gör saker :P Finns det fransböjare som är mildare mot fransarna? Har läst om en fransböjare som bara värmer fransarna,, tror du det är bättre? Kram på dig och ha en trevlig helg!

2008-08-23 11:47:05
Beauty Princess

Jill: Inte alls, kommentarer är alltid roligt! På bilden är det Max Factor 2000 Calorie Mascara som jag har använt. En stor favorit! Bad Gal tyckte jag var riktigt dålig, tyvärr. Jag använder inte någon fransböjare, har böjda av naturen - hade tur :) Så kan tyvärr inte hjälpa dig där.



Kinga: Vilken fin blogg du har! Jag tycker absolut att sådana guider är användbara, för nybörjare såväl som oss sminkgalningar, hihi!



inthemake: Ja, men vägen dit är rätt skoj den med :)

2008-08-23 17:42:37
Ninni

Har du testat Cliniques High impact-mascara? Den och Lash Architect från L'Oreal är mina favvisar. Gillar mycket mascara och de passar mig jättebra därför.

2008-08-24 17:56:49
Beauty Princess

Ninni: Nej, Cliniques har jag inte testat - tack för tipset, den får hamna på inköpslistan!

2008-08-24 19:24:36
Jill

Okej, tack för hjälpen :) Har aldrig använt fransböjare heller, men varenda tidning som skriver om smink tjatar om att man inte ska glömma att använda fransböjare...jag började bli påverkad av trycket. Får se om jag provar sen :P Ska beställa lite Egyptian magic från HQhair nu i alla fall :D Äntligen lön! Kram på dig

2008-08-25 08:42:40

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0