Vital brights collection


Date: 2007-03-22 Time: 21:15:01
Kategori: Smink { 5 Kommentarer }
______________________________________________________

Vårens makeup från Body Shop heter Vital brights collection och precis som namnet antyder är det en färgrik kollektion. BS satsar på ögonskuggor i grönt, blått och rödbrunt och nyanser som röd, guld- och skimmerrosa för läpparna. Ett rouge i två olika nyanser ingår också - och de är rätt häftiga, den ena är nämligen ljust rosa men har en chockrosa kärna i mitten så att man kan blanda sig till den nyans man vill ha. Det här är nog tyvärr det enda jag skulle kunna tänka mig från Body Shops vårkollektion, men det kan mycket väl bero på den oinspirerande bilden.

image306

En och en tror jag att ögonskuggorna kan bli riktigt fina, jag gillar levande färger och läggs de på rätt så är det väldigt fint. Men kombinationen av färger i BS sminkning är inget fin alls. Men, som sagt, rouget verkar ju kanon - fungerar det bra så funkar det ju både dag och kväll och läppglanset innehåller tre olika vitaminer, så jag ska titta på kollektionen närmare i helgen när det vankas shopping...


Kommentarer
Red Head

Ja, vad sjutton hände med modellen?! Är det SÅ illa att använda sminket? Där kan vi snacka noll inspiration...

2007-03-22 22:59:16
http://redheadreport.blogg.se
sus

Spennende!

2007-03-25 15:36:58
http://moteschmote.blogspot.com
Cicci

Ja den där bilden på modellen var ju allt annat än inspirerande!

2007-03-25 18:27:48
http://ciccicicci.webblogg.se
Li

Modellen ser ut som en transa...
Jag har för mig att body shops skuggor har väldigt mycket pärlemor/skimmer men inte så mycket pigment. Stämmer det?

2007-03-28 11:24:50
Beauty Princess

Red Head: Ja, det ger ju inte världens bästa bild av sminket tyvärr.

Cicci: Verkligen... konstigt att de använder en sådan bild =S

Li: Vet faktiskt inte, jag har inte provat någon av deras ögonskuggor än, förutom vid en testsminkning. Gillar mest deras hudvårdsprodukter. Får nog gå och kolla i butiken snart tror jag.

2007-04-03 16:54:25

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0