Recension av: Essie - Smoothie, Kiwi & Lime


Date: 2007-07-21 Time: 16:39:12
Kategori: Hudvård { 3 Kommentarer }
______________________________________________________

Nästan varenda nagellack från Essie är superläckra och får bara bra betyg från de som provat. Nya, fina färger kommer ut på löpande band och de sitter dessutom bra på naglarna. Därför trodde jag att handkrämen Smoothie från Essie skulle vara - om inte en fempoängare så i alla fall så att jag kunde tänka mig att köpa igen. Men tyvärr, handkrämen är helt ok men inte mer.

image349På plussidan är den ursöta förpackningen, en liten flaska som ser ut som en äkta smoothie och lukten som är fräsch och inte för mycket. Kiwi/Lime är för övrigt en väldigt bra blandning. Den kladdar inte heller, vilket jag tycker är av stor betydelse. Krämen kan användas både som handkräm och body lotion med med 69 kr för 59 ml så har lotion-användningen inte varit stor för min del. Idén är dock bra om man behöver den för torra ställen på kroppen och inte har något annat med sig.

Som handkräm känns Essie Smoothie lite för mesig, den absorberas för snabbt (trodde aldrig jag skulle säga) så att jag inte hinner smörja in mig ordentligt och den lena känslan varar bara en kvart ungefär. Särskilt dryg är den inte heller. Synd...

BETYG: BB+

Kommentarer
Amanda

Håller med, den doftar gott men är inget för riktigt torra händer.

2007-07-21 17:26:25
http://shoppingbloggen.com
Linda

Din blogg e kanon då jag har noll koll på allt vad heter mode och skönhet :O) Här kan jag få många bra tips på olika produkter TACK!!

2007-07-25 18:23:07
http://metrobloggen.se/fitesstar
Beauty Princess

Amanda: Nej, tyvärr. Att man aldrig kan hitta en som har allt =(
Linda: Åh vad söt du är, tack så mycket! Och tack för din underbara blogg också, kul att vi kan tipsa varandra =)

2007-07-31 13:38:05

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0