Recension av: Get Fruity - Body Butter


Date: 2007-08-29 Time: 21:17:19
Kategori: Recensioner { 6 Kommentarer }
______________________________________________________

Jag är en Body Butter-maniac! Från att jag köpte ett för första gången när jag skulle på språkresa i 2:an på gymnasiet var jag fast. Jag lyckas alltid falla tillbaks i gamla rutiner och handla body butter på Body Shop för att jag vet att deras är underbara, jag har nog testat de flesta dofterna vid det här laget. Men på semestern blev det en shoppingtripp till Stockholm och jag fastnade för Pineapple/Passion Fruit från Get Fruity, inne hos Pashion.

Tyvärr är jag inte vidare imponerad. Get Fruitys body butter är rätt kornig i konsistensen och svårabsorberad. Just med body butter tycker jag att det är viktigt att man inte behöver massera in den i en evighet för att den ska absorberas, i och med att den är så fet. Jag känner mig i och för sig återfuktad när jag använt buttern men doften är en aning för stark, det känns verkligen i timmar efter att man smörjt in sig... och nja, riktigt så mycket behöver det inte dofta. Så vidare dryg är den inte heller.

Nej, något nytt butter från Get Fruity blir det inte när burken tagit slut. Men jag ska i alla fall försöka testa något annat än Body Shops nästa gång... :O)

image371
BETYG: BB

Kommentarer
LipGloss Bitch

Nej vad synd, man hade ju hoppats på en trevlig budgetvariant där.

2007-08-29 22:31:44
http://lipglossbitch.se
Katarina

Jag har den med grapefrukt-doft och tycker också....sådär... inget direkt fel, men inte sådär härlig som man kan tro.

2007-09-01 15:46:08
laki

DU ÄR UTMANAD - läs min blogg!

2007-09-01 16:06:02
http://lakistar.blogg.se
Katarina

Det var ju mandarin jag hade, inte grapefrukt... hihi

2007-09-02 11:25:37
Maja

Och jag som är så nöjd med min! Jag har iof Mango/Papaya och den är inte lika stark i doften.

2007-09-05 16:34:27
Beauty Princess

LGB: Ja, verkligen, jag med. Det blir till att leta vidare.. men jakten är rätt skoj den med :)
Katarina: Ja, det är synd att den inte är någon höjdare.
Laki: Skoj, ska kolla in!
Maja: Ja, smaken är som baken och tur är väl det. Får kanske kolla in den doften istället.

2007-09-06 21:36:35

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0