Recension av The Body Shop Honey and Oatmeal 3-in-1 Scrub Mask


Date: 2006-03-16 Time: 21:18:06
Kategori: Recensioner { 6 Kommentarer }
______________________________________________________

I juli 2005 köpte jag på mig en hel del från Body Shop i och med att jag blev medlem, bland annat den här skrubb-masken som skall släta ut och återfukta torr till normal hud med naturliga och organiska ingredienser. Jag tycker om Body Shops grejer och hade höga förhoppningar på denna ansiktsmask och nu har jag använt den ungefär 2 gånger i månaden sedan jag köpte den. Själv har jag normal till känslig hy.

Jag har dock inte fått någon wow-upplevelse av ansiktsmasken men den känns helt ok på och är mild mot huden - det vill säga inget kliande eller andra allergiska reaktioner varken under eller efter behandlingen. Den fungerar så att man applicerar ett rätt tjockt lager av krämen, låter det verka 10-15 minuter och sedan masserar man ansiktet med de mjuka, rätt stora peelingkornen som finns i och sedan sköljer man bort den med ljummet vatten. Tyvärr känner jag ingen större skillnad innan och efter behandlingen, huden känns endast lite mjukare och lenare men återfuktningen märker jag inte av. Krämen är rätt lätt att skölja av och luktar helt fantastiskt, men mycket mer än så är det inte. Nja, det finns nog bättre varianter på marknaden, den här känns skön på och gör hyn en aning lenare... men, som sagt, långt ifrån drömprodukten! Synd!



Betyg: BBB (Godkänd men inte mer)


Kommentarer
Kicki G

Jag var på Body shop i går och handlade deras ljuvliga parfymolja med doft av vanilj. *sniiifff* Den luktar så ljuvligt att man nästan börjar hyperventilera...

2006-03-17 12:37:00
http://www.kickig.se
Alexandra

Hej!
Jag såg att du förut fick några varuprover från smink.nu. Tror du att det går att få fortfarande, och fick du betala någon fraktavgift eller liknande (som att du blev medlem, var tvungen att köpa något senare mm)? Letade runt på hemsidan men hittade inte så mycket, så jag skulle bli jätteglad om du svarade!

2006-03-17 18:50:57
Alexandra

Hej!
Jag såg att du förut fick några varuprover från smink.nu. Tror du att det går att få fortfarande, och fick du betala någon fraktavgift eller liknande (som att du blev medlem, var tvungen att köpa något senare mm)? Letade runt på hemsidan men hittade inte så mycket, så jag skulle bli jätteglad om du svarade!

2006-03-17 18:51:08
Beauty Princess

Alexandra: Hejsan! Varuprover går fortfarande att beställa från smink.nu, var precis inne och kollade. I vänsterspalten finns en rubrik som heter "varuprover", klicka på den och sedan vilket område du är intresserad av i mittenmenyn som kommer upp (hudvård, hårvård etc). Då kommer det upp en rad där det står hudvårdsprover, klicka på den igen så skall du komma till en rullgardinsmeny där du kan välja bland olika produkter. Inga extra kostnader tillkom på mitt och de har inte varit på mig för att köpa något efter. Betalordrar prioriteras dock, så det kan ta ett lite längre tag innan du får dem, men det kan det ju vara värt! =)

2006-03-18 15:18:43
http://beautyplace.blogg.se
Foxy

Hej. Jag har också denna i mitt badrumsskåp och håller med dig helt och hållet. Dock tycker jag att den är svår att skölja bort! Och de svart-bruna peelingkornen hamnar överallt i badrummet :O Den känns inte speciellt återfuktande.

2007-02-26 21:27:23
http://foxy.webblogg.se
Beauty Princess

Foxy: Ojdå, ja det är ju ingen hit att ha kräm och korn överallt. Håller med om att det inte är någon större skillnad i återfuktning, tyvärr :(

2007-03-04 16:59:37

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0