Inför vårens första strålar...


Date: 2006-03-03 Time: 21:35:13
Kategori: Hudvård { 7 Kommentarer }
______________________________________________________

För några veckor sedan bloggade jag om Body Shops nya kroppsskrubbar, som har landat i butikerna. Idag blev det äntligen av att jag vandrade ner på stan och in på Body Shop för att känna och lukta på dem. Mitt första intryck var väldigt bra, skrubben hade rätt stora korn och jag kan verkligen tänka mig att den skrubbar bort den döda huden och gör hela kroppen len och fin. Provade lite på handen och det kändes jättebra. Lukten var en aning stark från början, men så hade jag ju inget vatten att skölja av den med efter, lukten av Papaya (som jag provade) satt hur som helst kvar i flera timmar och jag kan tänka mig att det blir samma effekt när man använder den i duschen fast lite svagare lukt. Det kan ju bara bli bättre. Burken var stor och räcker säkert hela våren och en bit in på sommaren om man använder den en gång i veckan. Då blir man fin och jämt solbränd långt in på hösten... märker ni att jag längtar efter värmen? =)


Kommentarer
K

Jag längtar också :)
Har redan planerat vilket solskydd jag ska köpa i sommar ;D haha! Lite svårt att tänka sig sommar när det snöar så mycket som nu ;)

2006-03-04 15:03:58
Goddess

Bodyshop har härliga produkter.Synd bara att det inte går att handla över internet, en annan har en bit från närmsta shop!

2006-03-04 18:46:38
http://goddess.blogspot.com/
Moa

ja, jag har också spanat in dom. mango är enlig mig den godaste och doftar så gott att det knappt går att beskriva, haha! ska deffenitivt inhandla den.

2006-03-04 22:29:42
http://missmoa.blogg.se
hannahsthlm

åhh..den där skrubben är bra..gillar inte Bodyshops ansikts produkter men älskar deras body produkter däremot!=)Mitt BodyButter vill jag inte leva utan!

2006-03-04 23:26:14
http://hannahsthlm.blogg.se/
Beauty Princess

K: Verkligen, jag vill ha vår nuu!
Goddess: Nej, vad tråkigt, Body Shop som är så bra!
Moa: Tycker också väldigt mycket om mango, jag försöker prova alla dofter, den här gången blir det nog något nytt!
Hannahsthlm: Jag har i ärlighetens namn inte provat så mycket ansiktsprodukter från dem, bara deras eye makeup remover som jag älskar. Men håller med dig, deras body butter är fantastiskt!

2006-03-05 18:20:28
http://beautyplace.blogg.se
modeamatören

Det har snackats mycket om Body Shops kroppskrubb, och så bloggpåverkar som jag är, funderar jag numera att köpa och testa. Hur mycket kostar skrubben och varför är den bra, tycker du (ni)? Har använt HMs kroppspeling men känt som jag som jag gör det i förgäves, för det känns som inte att döda hudceller går bort och huden känns inte mjuk som siden efter duschen.

En sak som jag måste fråga; Varför älskar du just Body shops eyemakeupremover, Beauty Princess?

2006-03-08 18:56:31
http://modeamator.webblogg.se/
Beauty Princess

Modeamatören: Det är ju alltid värt att köpa och prova, särskilt om du inte är nöjd med den du har. För 200ml på body shop får du betala 209 kronor, vilket jag tycker är rätt dyrt, men den är dryg iofs. Jag har inte de nya skrubbarna, utan köpte min innan de kom och tycker min är bra för att den skrubbar skonsamt och gör huden len. Det känns inte som att den river och det är väldigt viktigt för mig, utan känns mer som en lätt massage. Den nya har jag bara provat i handeln, som du kanske såg i inlägget men tyckte att kornen kändes stora och härliga och lukten är ju, som det mest från BS, underbar!

Body shops eyemakeup remover älskar jag till största del för att jag tycker att den tar bort allt smink på ett väldigt skonsamt sätt. Det känns inte alls starkt eller irriterande för ögonen. Sedan känns det som att den bevarar fransarna, men det är bara en extra effekt som jag gillar.

2006-03-08 20:54:16
http://beautyplace.blogg.se

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0