En hjälpande hand...


Date: 2006-03-18 Time: 15:09:20
Kategori: Smink { 5 Kommentarer }
______________________________________________________

Det är ju lika viktigt med redskapen som sminket för att få det perfekta resultatet när du lägger makeup. Om du, som jag, har satsat på "bättre" penslar som skall hålla ett tag - gärna i några år eller mer - är det väldigt viktigt att du tar hand om dem. Detta innebär rengöring med jämna mellanrum för att inte bakterier skall kunna sätta sig i håren på borsten och smutsa ner huden. Jag brukar göra rent mina med en pappersbit efter varje gång jag använt dem och med jämna mellanrum använder jag även mild tvål och vatten för att "djuprengöra" - men är noga med att inte få in det under fästet till håret eftersom håren kan lossna lättare då.

Hur som helst var det någon som bloggade om Smashbox Brush Cleanser för ett tag sedan (förlåt men jag har helt glömt bort vem - påminn mig gärna om du läser). Smashbox brush cleanser är så enkel och praktisk att använda att du sprayar den på en pappersservett och torkar sedan av borstarna med detta... taadaa.. klart! Verkar ju super!


Smashbox säljs bla på Eleven

Kommentarer
modeamatören

Hur mkt kostar en sån?

2006-03-18 16:08:59
http://modeamator.webblogg.se/
Beauty Princess

Modeamatören: Den kostar 240 kronor på Eleven, har inte hunnit kolla på några andra ställen än.

2006-03-18 16:18:49
http://beautyplace.blogg.se
Goddess

Jag köpte i.d brush spray från Hudoteket. Den fungerar lika dant -spraya på pappersservett och torka av penseln. Luktar fräscht. Kostade bara 169kronor hos Hudoteket. Jag betygsatte den till 4 av 5.

2006-03-19 00:02:28
http://goddess.blogspot.com/
Beauty Princess

Goddess: Det låter ju kanon! Ska jag kolla in.

2006-03-23 22:12:50
http://beautyplace.blogg.se
Lilly bird

Jag shamponerar mina penslar, det funkar för mitt hår och mina penslar verkar också gilla det.

2006-03-26 17:33:03

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0