Din Stil, vecka 24


Date: 2006-06-14 Time: 20:22:11
Kategori: Din Stil { 7 Kommentarer }
______________________________________________________

För två veckor sedan ville jag veta vilka produkter ni hade som allroundkrämer. Tyvärr var det inte många som hakade på och trots att jag förlängde tiden till denna veckan har inte många bidrag kommit in. =( Hoppas att ni hänger på nästa vecka istället! Här kommer några bidrag i alla fall.

35761-20535761-204

Amanda
tycker om Idomin: "Själv gillar jag idomin, det är bäst på torra läppar och nariga händer. Trist doft och tub men den funkar i alla fall! =)"

Sandra skickade som vanligt in sitt bidrag (tack för att du tar dig tid S) "I många år har jag använt Elisabeth Ardens 8 hour cream, som min mamma och jag köpte första gången -88 när vi skulle till Sicilien. Sen dess har jag använt den då och då och testat andra men återkommit. Men nu är det nog slut med det. Det har varit en bra produkt, men nu finns det lite fler allroundkrämer på marknaden som börjar komma ikapp. För det första så luktar den ju inte gott, och när sambon till och med tipsar om andra krämer -ja då måste jag ge upp. Inte praktiskt i handväskan heller- fast jag har hört att den finns i mindre förpackningar så har jag inte hittat det.
Sen har jag blivit avrådd att smörja min son med det, inte för att det händer ofta, men är det inte då man behöver en allroundkräm - till barnen som är mer livliga och är överallt? Nu har jag alltid Oriflames lilla rosa burk i väskan, Tender care, billigare och sötare förpackning. Alla som ser den tycker den är urgullig. Lite pilligt att få ur något när det börjar ta slut, men den är dryg. Kan användas till allt, även mild så den kan användas till barn. Den togs fram som ögonkräm en gång i tiden. Det var två av mina vänner som tipsade om den förra året, de tyckte att jag som tycker om Oriflames produkter så mycket bara måste ha en sån minst! Gillar också 80% pure Aloe från Oriflame, en gele som är bra mot det mesta - dock kanske inte till läpparna. Olivoljan är ju en favorit, men det använder man när man går hemma, inte något man kladdar på när man ska till stan direkt. Och så klarar det ju inte av insektsbett, eller brännsår så bra."

Själv har jag ju upptäckt Rosebud och tycker att den fungerar super på såväl torra läppar som händer och nagelband. Nu när jag är förkyld får den också på när jag torkat ut näsan av allt snytande. Kostar inte allt för mycket heller och är dryg, enda minuset är väl att den är i en burk och det blir inte särskilt hygieniskt på det viset.

35761-20335761-110

Kommentarer
Tinisen

Jag har verkligen halkat efter när det gäller läsandet. Inte vil man ju sitta vid datorn när det är sommar ute *s* Skall försöka läsa ikapp :-)

2006-06-14 23:42:23
http://tinisen.blogg.se/
Evelina

neeeeej! både idominsalva & eight hour cream innehåller ju mineralolja! ( www.mineralolja.tk )

ett bra alternativ tror jag dock kan vara försvarets hudsalva. själv har jag inte provat den, men vad jag vet så innehåller den ingen mineralolja iallafall! :)

2006-06-15 00:09:43
Li

Jag skickade inte in då jag helt enkelt inte känner nåt behov av allroundkräm. Har 8 hour cream men använder den aldrig.

2006-06-15 07:28:13
Helena

Även Rosebud består till största delen av vaselin (= mineralolja).

2006-06-15 15:17:34
Beauty Princess

Tinisen: Helt ok, jag är glad att du läser =D
Evelina & Helena: Jag är inte så engagerad i det här med mineralolja, så vet inte.
Li: Ok, hoppas du kan tipsa inför nästa vecka istället =)

2006-06-15 15:57:09
Goddess

Jag har inte så stor koll på mineraloljor- vissa produkter vet jag om. Därför använder jag inte 8 hour cream längre heller- dessutom så tillhör Elisabeth Arden till dom som djurtestar vissa produkter....tråkigt.
Men jag vet att 80% pure Aloe inte innehåller mineraloljor, de flesta produkter från Oriflame innehåller inte mineraloljor- finns ett fåtal bara. Och så testar de ju inte på djur.

2006-06-15 17:10:39
http://goddessess.blogspot.com/
Katarina

Någon som har testat Rosebuds med mentholsmak? Jag luktade på den i affären och den doftar som Vicks, är nog bra vid förkylningar...

2006-06-16 12:49:52

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0