Varma dagar


Date: 2006-07-04 Time: 13:03:28
Kategori: Smink { 7 Kommentarer }
______________________________________________________

Nu när det är så varmt tycker jag att det inte är lika lätt att sminka sig som annars, själv känner jag att jag vill se fräsch ut men naturligt fräsch. Så egentligen vill jag att det ska räcka med lite mascara och läppglans men en kombination av för få timmar sömn och ett bränt ansikte av helgsolandet gör att jag får dra på lite extra i alla fall. Nu har jag i alla fall lyckats jämna ut det röda med foundation och så blev det mascara, concealer och korallfärgat läppglans. Inte så sommarfräscht kanske men det får gå...

Hur gör du med sommarsminkandet?


Kommentarer
M

Concealer (fast det borde ersättas med sömn), mascara och emellanåt läppglans. Så lite som möjligt helt enkelt, känns bara obekvämt i värmen annars :)

Mari

När det är riktigt varmt brukar jag inte sminka mig med annat än läppglans. Annars blir det, det vanliga!

2006-07-04 13:47:04
Li

Foundation blandat med dagkräm, lite bronspuder, mascara och lite läppglans eller lip balm. Justja, lite ögonbrynspenna också. Om jag ska vara bland folk alltså. Annars så är det osminkat som gäller här.

2006-07-04 14:09:32
Goddess

Osminkat bäst, men som sagt när näsan lyser..... foundation,och har jag tagit på mig foundation(eller bronzing gel ibland...) då blir det lätt lite rouge.Mascara ibland, kör ofärgat ofta, men har svårt att undvara tunn kajal.Men just nu kör jag faktiskt bara med vattenfast mascara, som jag är ny på och jag har inte bränt näsan än...
Köp en bra ögonkräm, ställ in den i kylskåpet innan du använder den....är svalkande skönt att ta på ögonen- pigg på ett litet kick!

2006-07-04 22:48:13
http://goddessess.blogspot.com/
Sara S

Det blir oftast osminkat nu när jag har fin färg. När jag sminkar mig blir det oftast bara lite puderfoundation från MUS och så självklart lite rouge som just nu även funkar som ett solpuder.

2006-07-05 10:38:10
http://soderstjerna.blogg.se
Lotti

I solen använder jag bara produkter som "andas" och innehåller solskyddsfaktor. I.d funkar perfekt för mig i värmen, utöver deras grunder (som jag inte använder lika täckande nu när huden ser "frisk" ut) använder jag cliniques vattenfasta mascara och Diorkiss läppglans.

2006-07-05 14:52:37
Cornelia

sminkar mig inte, gör det inte annars heller.. men annars har jag en suverän vattenfast mascara, visserligen hur svår som helst att få bort, men jättebra på stranden och så.. sen lite lypsyl + läppglans. det brkar bli bra :)

2006-07-09 21:53:37
http://bokhyllan.webblogg.se

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0