Spaning


Date: 2006-01-31 Time: 18:39:19
Kategori: Smink { 8 Kommentarer }
______________________________________________________

I taxfree-shoppen i helgen var det väldigt kul att gå runt med sminkintresserade väninnan och prova produkter. Hon letade efter ny concealer i stil med YSL:s touche eclat men lite mer täckande. Det är otroligt hur många märken som har den sortens concealer nu, hon valde till slut en från Guerlain som såg snygg ut också när hon provade på mig.

Jag hittade ännu ett läppglans som jag vill ha men som jag inte har sett innan. Estee Lauders Pure Pops är ett glans som jag i alla fall aldrig sett maken till, det är en tub med färg och glans som fungerar ungefär som Touche Eclat, man trycker ut glanset som då kommer ut på en pensel och sedan applicerar man. Med rätt "squeeze" ska man också, enligt hemsidan, kunna låsa och låsa upp tuben så att mer glans inte kommer ut förrän man själv vill. Konsistensen var jättehärlig, alldeles lagom mjuk och inte för klistrig men tillräckligt för att den skall sitta ett bra tag. 10 olika färger finns att välja mellan. Det var längesedan jag hittade en produkt som jag blev så fascinerad av och nu ångrar jag förstås att jag inte köpte den på taxfree.. där kostade den 140 kronor och jag kan tänka mig att den når upp till 200 kronor i affärerna =(


Kommentarer
name

Spaning, spaning --> tycker allt att vi ska på kryssning igen så du kan köpa det där fina glanset. ;)

2006-02-01 18:51:06
Beauty Princess

Name: Jo, det lockar ju väldigt.. skulle vara kul att åka iväg =)

2006-02-01 19:48:41
Fun

Jag har det läppglaset.. Riktigt bra faktiskt.. men det håller kanske inte jättelänge. Men det är snyggt sålänge det varar ;P

2006-02-03 08:52:17
Beauty Princess

Fun: Ååh, *avundas* Det verkar riktigt bra, vilken färg har du?

2006-02-03 13:37:35
Fun

jag har nummer 1004 - Pink Cupcake :P
Fick den av min bästis när jag fylle år.. Den luktar gott också ;P

2006-02-04 12:59:10
Beauty Princess

Fun: Pink Cupcake låter snyggt, jag kommer inte ihåg vilken jag provade.

2006-02-04 14:47:40
Anna

Jag har oxå det läppglanset. Nummer 1008 watermelon. Älskar det!

2006-03-17 19:42:53
emma

Den kostar bara 165 kr på kicks så du förlorade ju inte mycket...;o)

2006-05-17 16:09:06

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0