Resultat av undersökning


Date: 2006-01-19 Time: 13:25:48
Kategori: Allmänt { 0 Kommentarer }
______________________________________________________

För en dryg månad sedan var jag lite nyfiken på vilka och varför som läser min blogg. Därför publicerade jag en undersökning som ni läsare fick fylla i. 48 stycken är ni som har svarat på undersökningen och här kommer resultatet:

Kön: 97% av er är kvinnor (det har jag nästan märkt, men kul att även 3% är killar som letar tips)

Ålder: 31% är 20-25, 29% är 15-20 och 25% är 25-30. Dessa är de största grupperna, några procent hamnar över och några under.

Bloggare:
65% av er skriver er egen blogg. Jag har kollat in på de hemsidor som lämnat adress i kommentarer och hittat massor av nya favoriter!

Läsare:
 87% läser regelbundet andra bloggar än min.

Upptäckt: 56% av er har hittat min blogg via en länk på någon annans bloggsida. Roligt att veta att man finns länkad till! 16% har hittat hit via en bloggportal, 10% via sökning på nyckelord, 8% på annat sätt och 4% har hittat en länk via en hemsida eller har fått tips från någon.

Ni gillar: 85% vill ha tips om smink på min blogg, 70% recensioner med betyg, 68% vill ha tips om hudvård, 63 % av er är nyfikna på vilka produkter jag provat under dagen och vidare vill cirka 45% av er läsa om hårvård eller tips om bra hemsidor.

Lockade?: 95% av er som svarade på undersökningen kommer att kika in på sidan igen och detta gjorde mig jätteglad!

Kommentarer: Jag fick många härliga kommentarer också, ett urval av dem som fick mig att le stort var "rolig blogg", "intressant", "bra med tips innan man själv köper", "fortsätt i samma stil", "söt och lärorik men dålig för ekonomin (måste ju ha hälften om det du tipsar om)", "kul blogg med många bra tips", "bra jobbat", "du verkar vara en tjej med koll" och den jag blev riktigt glad för: "den är bäst!"

Tack till alla som tog sig tid att svara, jag ska fortsätta i samma stil, tänka på era tips och råd och hoppas att ni fortsätter kika in på min blogg! =D 

Kommentarer

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0