Recension av Sunsilk Lively Blonde


Date: 2006-01-03 Time: 20:27:29
Kategori: Recensioner { 5 Kommentarer }
______________________________________________________

Jag har nu provat Sunsilks nya hårvårdsserie som skall förstärka hårfärgen, vid 5 tillfällen. Eftersom jag är blond har jag provat Lively Blonde men serien finns även för Deeply Brunettes och Passionately Reds. Jag har använt både schampoo och balsam.

sunsilk

Mitt första intryck är att schampoot känns väldigt härligt, ett rikligt lödder uppstår och det är lätt att fördela i håret. En hel del schampoo behövs dock och det är inte riktigt drygt, men så är det ju otroligt prisvärt också, så det kan väl gå på ett ut. Balsamet skall endast sitta i under en minut står det på flaskan men jag är säker på att det kan lämnas i lite längre om man vill passa på att raka benen under tiden eller liknande. Jag har dock satsat på 1 minut och när jag sköljt ut och torkar håret känns det lätt att reda ut, men inte mer än vanligt. Jag tycker att jag ser en skillnad från när jag använder schampoo för alla färger, det blonda känns en aning förstärkt och jag tycker att det får en "glow" över det. Schampoot och balsamet håller håret rent i cirka 3 dagar, sedan börjar det bli fett och det är ju precis lagom. Litet minus för lukten, den känns klinisk. Det är detta kombinerat med att produkterna inte är dryga som drar ner betyget.

Betyg: BBB+

Kommentarer
heroine

kul att du testat schampot, har varit lite nyfiken men känt att det låter för bra för att vara sant! Andra blondschampoo brukar ju ligga runt 100-lappen. Nu ska jag oxå testa! Kram

2006-01-05 19:01:31
Beauty Princess

Heroine: Testa tycker jag absolut du ska göra, jag såg ju skillnad med produkterna på mitt blonda hår och det är ju billigt så det står härliga till! Kolla om de fortfarande har produkterna på extrapris på H&M!

2006-01-05 20:50:05
elsa x

hoppas den funkar bra på mig med, har fyndat schampoo + balsam på h&m idag :) tycker inte att "blåschampoon" är så jättebra, så hoppet ligger nu på denna produkt.
gillar din blogg!

2006-01-10 17:14:27
http://flumma.se/blog
Beauty Princess

Elsa X: Jag ska hålla tummarna för dig, de är ju verkligen ett fynd de här produkterna! Jag tycker att de flesta schampoon som håller bra kvalité är bra även för det blonda, har faktiskt aldrig testat något blåschampoo. =S Kul att du gillar bloggen =D

2006-01-10 18:59:14
erica

jag vill bara varna för den här produkten.
den förstörde mitt hår när jag skulle slinga det (blond),blev som svinto och det problemet har jag aldrig haft förr.först nu ETT år efter vågar jag slinga igen med bra resultat.

2006-09-12 22:58:49

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0