MD Formulations


Date: 2006-01-02 Time: 18:49:25
Kategori: Hudvård { 19 Kommentarer }
______________________________________________________

I min jakt på den perfekta hudvården har jag nyligen blivit nyfiken på MD Formulations hudvårdsserie. Var och pratade lite med en MD-ansvarig på Åhlens i Göteborg, som tyvärr inte var så framåt. Har kollat vidare på nätet om serien, nu när jag äntligen är på hemmaplan igen och har tillgång till Internet. På Hudotekets webshop finns en hel del av MDs produkter, bland annat det här startkitet för 385 kronor:

md
Jag har läst och hört en hel del goda ord om MD Formulations och att det verkligen gör vad den ska för vuxen problemhud, men samtidigt är jag lite orolig för att testa. Produkterna innehåller AHA-syror som ska göra huden finare och jämnare än tidigare. Hennes skriver om just detta i sitt senaste nummer, och AHA-syror finns i olika styrkor men är ändå en sorts syra eller kemisk peeling som det också heter. Produkter med sådant i gör att huden blir känslig för sol och som del av MDs startpaket finns mycket riktigt en dagkräm med SPF 30 som man måste använda eftersom solen kan skada huden. Detta känns inte riktigt naturligt för mig men det kan ju också vara så att procenten AHA-syror i MD:s produkter är mycket låg och jag kanske inte alls borde oroa mig.

Är det någon av er som har provat MD Formulations produkter? Jag är nyfiken...

Kommentarer
SJT

Jag (ständigt på jakt efter de perfekta hudprodukterna) har också undrat lite över just dessa produkterna. Nu är ju Philosophys "purity made simple" på väg hem till mig, och så länge testar jag 3-stegs systemet igen (med mkt bättre resultat denna gången!) men som sagt, jag är också nyfiken.

2006-01-02 19:23:22
http://sandrajt.blogspot.com
Helena

Jag använder MDs rengöring. Funkar alldeles utmärkt för mig som har fet hy i grunden men är torr på ytan. Jag tyckte också det lät lite scary med syra, men tydligen är det en av de vanligaste och mest beprövade metoderna för att få jämnare hy.
Jag var på ansiktsbehandlig hos just Hudoteket och blev rekommenderad den.
Kanske kan det vara något, att gå till en hudterapeut först och kolla vad som passar just din hy. Gå då till någon som säljer flera olika märken och inte bara kör på ett.
Det är garanterat värt pengarna om man verkligen vill satsa på just hyn.

2006-01-02 20:32:10
http://lipglossbitch.se
Beauty Princess

Helena: Tack för alla tips. Läste om att du hade hittat MD under året och blev ännu mer nyfiken av det. =) En ansiktsbehandling skrivs upp på önskelistan!

2006-01-02 20:36:38
Beauty Princess

SJT: Jag är definitivt nyfiken på den där Purity Made Simple, berätta gärna vad du tyckte på din blogg sen! =)

2006-01-02 20:37:17
Anonym

jag har själv inte använt MD, men en kompis som hade grov acne använder MD och hyn blev jättefin efter det. Dock fick hon just utslag (blåsor) i huden av solen när hon slarvat med solskydd i ansiktet. Det kan ju vara så att hon använde en starkare produkt just eftersom hon har acne, för många andra som använt MD har inte haft någonting att klaga på! Förpackningarna verkar ju dessutom hålla i en evighet.

2006-01-03 11:09:06
Beauty Princess

---: Verkar lite skrämmande måste jag säga. Det blir nog att satsa på en annan serie för mig, även om MD gör underverk. Jag vill ju mest ha en rengöring, som tar bort smuts och smink.

2006-01-03 11:15:35
Cammy

Hade stora problem med hyn för några år sen, torr och fjällig på ytan men fet och finnig i alla fall (suck). Då fick jag tipset om att använda MD som funkade jättebra, dock upplevde jag att när jag fått ordning på hyn så kändes produkterna i "starkaste" laget. Nu använder jag Jean D'Arcel som är jättebra mot känslig och rödblommig hy. Ett bra tips är nog att gå till en hudterapeut och prova sig fram.

2006-01-03 20:17:59
Nathalie

Hej! ville bara komma med ett litet tips med anledning om den perfekta hudvården. Jag var på en choklad-oxygen behandling förra veckan och det var ett upplevelse!Dessa Karin Herzog oxygenprodukter verkade suveräna! Jag köpte ett par produkter och jag ser redan ckillnad på huden!

2006-01-16 14:45:18
Beauty Princess

Nathalie: Låter spännande! Jag längtar efter mycket pengar så att jag också kan unna mig en ansiktsbehandling. Köpte du produkterna på plats eller vet du om de finns på Internet att spana in?

2006-01-16 16:52:15
Nathalie

Jag köpte produkterna på salongen. Jag letade rätt på deras hemsida www.karinherzog.se där kan du läsa lite om dem.

2006-01-17 14:41:08
Beauty Princess

Nathalie: Tackar så mycket, surfar in imorgon och ska kolla!

2006-01-17 22:25:58
Jenny

Läste just SJT:s inlägg om att vara *ständigt på jakt efter de perfekta hudprodukterna*. MD formulation ÄR de perfekta hudvårds produkterna!! Jag kan rekommendera dom starkt. Jag har provat det mesta på marknaden och inget kommer ens i närheten av MD. Själv har jag en normal hud, och i princip aldrig en finne tack vare MD. Har två vänner som hade väldigt dålig hy (svår acne), men som med MD fick en mycket märkbar skillnad (dock inte porslins hy :-) Jag och mina vänner använder facial cleanser & facial creme, sedan en fuktcreme från ett annat märke (just nu dior hydra action). MD finns i olika styrkor så det passar nog dom flesta.

2006-02-21 22:11:16
nicole

Md är det sämsta du kan utsätta din hy för jag fick skrämmande torr hy ärr från finnarna och rynkor av torrheten bara en VARNING

2006-05-30 18:49:00
Fia

Undrar bara om man har riktigt torr hy då såsom eksem, vad rekomenderar Ni då?

2006-11-15 22:43:30
Anonym

Jag använder själv denna produkt och min hud är mycket finare än vad den var innan och visst står det att man ska vara försiktig i solen men det ska man vara även utan dessa produkter. Sen så kan man visst få lätta bränskador om man skulle fuska - men det har dock aldrig hänt mig. Lycka till

2007-07-14 01:01:14
http://c0uture.blogg.se
Jes

Är det någon som använt MD-produkterna för att bli av med pigmentfläckar? Funkade det? Eller har ni andra tips? Tycker att det varkar lite läskigt med laser. Men AHA verkar inte helt riskfritt heller.
Otroligt tacksam för svar!
Jes

2007-08-10 17:30:58
Sara

Var på ansiktsbehandling förra veckan och min Hudterapeut rekomenderade MD serie. Har tidigare använt mig av dermalogica, som jag varit nöjd med men som inte har rengjort ordentligt. Hoppas att mina nya rengöringskärm ska vara bättre, då hon trodde detta. mycket bättre pris på produkterna är det också. Jag ska använda mig av rengöringen samt dag/nattkrämen.

2007-12-04 21:40:33
Diana

Var på en ansiktsanalys för några dagar sen då dom kollade på min hy med UV lampa och jag blev rekomenderad md fuktcreme. Fick pröva på rengöringen och cremen och jag kände stickningar i hyn av AHA-syran (eftersom ja va torr, alltså cremen verkade på djupet). Blev rätt så såld på md men visste inte att man skulle bli så känslig för solen. Nu vet jag inte vad jag ska göra.. ska man chansa? vill ju få ordning på hyn nångång i mitt liv

2008-04-04 22:56:36
Rebecca

Hej!



Jag har varit på en Aha/Bha pensling och där jag blev rekomenderad att använda md:s produkter. Men på grund av en tjej kompis så valde jag att prova på dermalogicas serie först. Har special cleansing gel, skinsmoting cream, och en microfoliant scrub. Har bara använt dom nu i några dagar känner och känner att jag får finare hud. Men ef min finnattack här för några dagar sen så känner jag att jag som har kvar skorpor i hun och dom går inte bort av dermaligicas microfoliant iaf. Måste nog boka tid på vila hudvård och få höra om en starkare pealing för hyn. Men annars så är jag nöjd med dermalogicas produkter hitills:). Får nog prova Md:s serie sen ef dermalocigas serie gått ut och se om det blir bättre, fast då kanske jag redan är näjd. Hör gärna av er för komentarer! Är kul att prata med några som har samma problem. Mvh Rebecca


Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0