Shopping i Göteborg


Date: 2006-04-04 Time: 20:08:59
Kategori: Smink { 3 Kommentarer }
______________________________________________________

I söndags fick jag äntligen ta en rejäl runda bland sminkdiskarna på Åhlens i Göteborg. 2 läppglans och en concealer fick följa med i mina påsar hem. Jag har verkligen längtat efter att prova MACs concealer, efter att ha hört mycket bra om den och gillat deras andra produkter.

35761-136

Från vänster till höger:
MAC Lipgelée i färgen Glosspitality (140 kronor för 15 ml) 
Lumene Berryfun Lip Gloss, nummer 11 (85 kronor för 6ml)
MAC Select Moisturecover i färgen NW20 (kommer tyvärr ej ihåg priset)


Båda läppglansen ser mörkare ut än vad de är på läpparna, Lumenes är mer åt korall- eller persiko-färgen och blir väldigt naturlig när man använder den. MACs lipgelée är en aning färgad men också mer naturlig när den får appliceras på läpparna, väldigt glansig, inte för klistrig och luktar dessutom gott. Concealern skall fungera återfuktande och är särskilt bra om man, som jag, drar en aning åt torr hy i det här klimatet. Väldigt hjälpsam och trevlig expedit för MAC i Göteborg, för övrigt!


Kommentarer
emma

Jag har också läppglanset från MAC :) Underbart, men jag gillar färgen jellybabe ännu mer. Det ser rätt fult i tuben men på läpparna är det lovely!

2006-04-04 21:11:02
http://emmutten.blogg.se
Tinisen

Den mindre trevloiga finns bredvid, Make Up Stores personal på Åhlens är så otrevliga, tur att det finns två MUS i Gbg :-)

2006-04-06 20:43:32
http://tinisen.blogg.se/
Beauty Princess

Emma: Jag tror jag provade den också men så måste man ju vara lite ekonomisk också och bara välja en... men nästa gång kanske =)
Tinisen: Jo, jag har märkt av det också, tyvärr. De verkar vara mer intresserade av att prata i telefon än att hjälpa kunder =(

2006-04-07 19:28:38

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0