Recension av Dermalogica Ultracalming Cleanser


Date: 2006-04-24 Time: 20:07:48
Kategori: Recensioner { 11 Kommentarer }
______________________________________________________

Det här är definitivt en av mina favoritprodukter! För lite mer än ett år sedan beställde jag Ultracalming Cleanser från Look Fantastic och började använda den kort därefter. Jag har använt den varje kväll som jag har haft smink, vilket i genomsnitt kanske blir 5-6 dagar i veckan (jag brukar alltid ha minst en dag när jag skippar den biten för att vila ansiktet) och den börjar ta slut först nu (!!). Rengöringen är, som ni kanske förstår, väldigt dryg men tvättar ändå bort allt smink väldigt bra. Flaskan innehåller 237 ml och kostar 216 kronorLook Fantastic.

Ett stort plus sätter jag för att Dermalogicas rengöring är otroligt mild och kan användas för att ta bort ögonsminkning också, även om jag brukar använda speciell rengöring för detta. Rengöringen går att använda utan vatten eller med, utan så använder man en bomullstuss och tar bort den med och med vatten är det bara att skölja bort den. Jag har provat båda sätten, utan vatten när jag hade torrare hy och det fungerar lika bra som med vatten. Den luktar i stort sett ingenting, så rengöringen kan användas av även de som har känslig hy. 

Ett annat plus är behållaren, som är en pumpflaska som gör att rengöringen blir fräsch och att man inte behöver få in onödig luft och bakterier i produkten. Pumpen går även att vrida till ett låst och ett upplåst tillstånd så att det inte läcker ut om man lägger den i necessären. 2 pump räcker utmärkt till hela ansiktet. Minuset får bli att det är svårt att få ut det sista ur flaskan, men det går att ordna det med och eftersom den ändå räcker så länge så gör det mig inte så mycket.

Betyg: BBBBB

35761-161
Bild från Look Fantastic

Kommentarer
Goddess

Hur fungerar det med frakten från lookfantastic? Har inte handlat därifrån än.

2006-04-24 20:55:49
http://goddessess.blogspot.com/
Beauty Princess

Goddess: Det är en fast avgift för frakten och sedan tillkommer något pund för varje produkt (samma avgift för 3 stycken produkter som ingår i ett paket). Det brukar bli ungefär 40 kronor på mina ordrar och då beställer jag en eller två varor eller ett paket. Inga problem med leverans.

2006-04-24 21:51:40
Anna A

Hur betalade du, med kort eller annat?

2006-04-24 22:00:36
http://www.trehundra.co.nr
Goddess

Tack!!

2006-04-24 23:35:44
http://goddessess.blogspot.com/
Li

Är det en non-foaming? Jag föredrar när det skummar lite.

2006-04-25 07:15:37
Cicci

Roligt med recensioner :)!!

2006-04-25 12:45:20
http://ciccicicci.webblogg.se
Linda

har den räckt ett helt år är det ju super...är den löddrig el mer som lotion?

2006-04-25 20:48:20
Cicci

Åh vad bra! Jag som letar efter en bra rengöringscreme. Ska beställa denna med en gång!

2006-04-26 17:43:48
http://stockholmsliv.blogg.se
Beauty Princess

Anna A: Jag brukar betala med kort. Det fungerar bra.
Li: Ja, den skummar inte, jag tycker det fungerar bra ändå men smaken är som sagt som baken =(
Linda: Den är som en lotion.
Cicci: Vad härligt att man kan inspirera!

2006-04-28 11:27:27
Amina

This seems like a wonderful blog and been around for a while.
I wish I could understand it though ??
I wanted to do some research for site Dermalogica products and would like to get some great information

2008-04-11 22:56:13
http://www.skincareservice.co.uk
Beauty Princess

Amina: Thank you so much, I'm glad you like my blog. If you like, please write me an e-mail with your questions and I will try to answer them. [email protected]

2008-04-12 20:50:39

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0