Din Stil, vecka 16


Date: 2006-04-19 Time: 20:36:19
Kategori: Din Stil { 7 Kommentarer }
______________________________________________________

Inför denna veckans "Din Stil" undrade jag vilket som är ert sämsta köp inom skönhet. Fick tipset av en vän och tyckte genast att det var jättebra. Jag fick många tips och några som var rätt långa men det är så välkommet =) Här kommer era bidrag:

Li skriver: "Mitt sämsta köp är nog hårkrämen Nutri Gloss Leave-in från Loreal. Håret blir inte glansigt, det blir GLITTRIGT som en discokula. Får mig att tänka på mellanstadiscon när alla hade glitterspray i håret."

Linda förklarar: "Jag hade en period då jag ständigt köpte nya ögonskuggor från Make Up Store. De är snygga och urläckra men just när det kommer till ögonskuggor i trendiga färger lönar det sig nästan alltid att köpa en billigare variant från ett budgetmärke. Bättre att lägga de extra kronorna på en kvalitetsprodukt från Make Up Store eller sitt favoritsminkmärke isåfall. Mascaran ”Calligraphy Astor” hypades. Tydligen skulle man lägga på med hjälp av en liten kam och få fantastiska långa separerade fransar. Yeah right, fransarna blir klumpiga och mascaran fäster knappt. Den kommer bli liggande i nån låda tills jag ändå måste slänga den. Ögonfransböjare i budgetversion. Av någon anledning ÄR min från MAC oerhört mycket bättre och får inte fransarna att börja sloka innan man ens hunnit få på mascaran. Hur irriterande som helst att sitta med en budgetvariant och försöka få plå på fransarna. Värt att investera i en lite bättre böjare alltså. Elizabeth Arden säljer läppstift som ska ha samma effekt som eight hour cream. Krämen är ju ett måste för alla med torr hy men läppstiften är inte roligare än några andra. Inte vad jag har märkt iaf. Lägg pengarna på ett läppstift du verkligen diggar istället och komplettera med Elizabeth Arden 8hr cream på läpparna om natten så håller de sig mjuka."

Cilla säger: "Oh, jag har gått på så många dåliga köp. De verkar dras till mig, eller jag till dem.. Ett av de nyare är trinds acetonfria extra milda nagellacksborttagningsmedel, det funkar ju inte! vad mer.. well, labello pearl &
shine ser hemskt ut i alla fall på mina läppar och niveas sea extracts manicure
nagellack är för trögflytande för att bli snyggt.. :( men färgen är otroligt
fin."


Sandra skriver något som i alla fall skrämde mig: "Har genom åren gjort otaliga dåliga köp, men just denna kommer jag ihåg lite extra för jag och ett par väninnor pratade om just detta för ett tag sen. Denna produkt fanns för många år sen, under min skoltid. Det var en produkt från clerasil. Det var en tub eller flaska som man skulle stryka ut ansiktsvatten med på ansiktet, inte bara problemområden (det var någon speciell topp på flaskan som gjorde det enkelt att stryka på ansiktet). Både morgon och kväll. Jag hade inte så mycket finnar, men just då var jag väl inne i en finnperiod och köpte denna på inrådan av butikspersonal. Jag vet att jag bara använde den på kvällen då jag ville vara försiktig (men denna var för alla hudtyper). Efter knappt en veckas användning så hade jag ett stort eksemliknande märke på vänstra kinden. Orangefärgat och en stor hudskorpa -jättefult. Kom över bara en natt. Trots fuktcremer så var denna produkt väldigt uttorkande. Det sved inte, så man uppfattade den inte som så extremt uttorkande. Hur som helst så var det fruktansvärt pinsamt under denna känsliga period i livet då man går i skolan. Fläcken i ansiktet? Jo den försvann efter ett bra tag med återfuktande cremer. Men sen hade jag en pigmentsfläck just där i över ett år! Sommaren efter fick jag specialhjälp från en hudterapeut om vad jag skulle använda för solfaktor och jag fick sola väldigt försiktigt så inte denna pigmentsfläck skulle få fäste för all evighet. Jag var inte den enda som råkade ut för denna produkt. Min kusin fick också en jättestor torrhetsfläck, och två andra kompisar som använde den i hela ansiktet hade stora problem med jättetorr hy, som även var aknebenägen. Det fanns liksom inga fuktighetscremer i världen som kunde släcka törsten efter denna produkt. Och just att den inte sved eller stramade gjorde den väldigt lömsk, problemen uppstod över bara en natt!Ja det var en pärs..... Men produkten finns inte mer och clerasil är säkert jättebra men jag har aldrig prövat det mer sen." 

35761-155   35761-156                                 

Kommentarer
Cicci

Usch, Clerasils produkter i allmänhet måste ju vara de sämsta nånsin! Uttorkande så det bara skriker om det! Stackars Sandra!

2006-04-19 23:58:08
http://ciccicicci.webblogg.se
Li

Oj, nu när jag läste det där om Clearasil kom jag att tänka på Loreal Pure Zone Astringent (ansiktsvatten). Den är INTE mild. Luktar som ren alkohol blandat med lite aceton. Jag använde upp resterna av min flaska som lösningsmedel och fläckborttagning.

2006-04-20 12:05:50
hannahsthlm

åhh..vilken Clearasil nightmare;) Tycker man ska satsa på kvalitet på det man har i ansiktet och undvika billiga märken helt där..kroppen är inte lika noggrann men just facet..mycket kan hända..man har ingen koll på vad produkterna innehåller ju=(!

2006-04-20 12:33:22
http://hannahsthlm.blogg.se/
Cilla

samma sak hände mig med clerasil :( usch.

2006-04-20 16:48:15
http://diamonddog.blogg.se
Beauty Princess

Cicci: Ja, usch, uttorkande tycker vi inte om!
Li: Alkohol i ansiktsvatten verkar vara vanligare än man tror, tycker inte om det!
Hannahsthlm: Håller med dig helt!
Cilla: Näää, fy vad jobbigt!

2006-04-20 18:33:42
Goddess

Man tycker att butikspersonal ska vara mer informerade om de produkter de säljer både dyra som billiga.

2006-04-20 20:36:12
http://goddessess.blogspot.com/
Beauty Princess

Goddess: Man tycker det, men de är ju anställda för att sälja och det kan ju fungera olika för olika personer... tyvärr. =(

2006-04-20 23:15:42

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0