Skönhetsshopping i USA


Date: 2005-12-08 Time: 19:08:57
Kategori: Blandat { 14 Kommentarer }
______________________________________________________

På förfrågan av Kristina lägger jag ut en fråga om smink och andra skönhetsprodukter som inte får missas i USA. Har någon varit där på sistone som kan tipsa om affärer?

Själv kan jag bland annat tipsa om Urban Decays smink som jag köpte några ögonskuggor ifrån sist jag var i London. Skuggorna har bra pigment, finns i massor av fina färger och sitter riktigt bra. De går att variera i intensitet och det är alltid ett plus.

Ett annat "måste", enligt mig, är att köpa på dig smink ifrån Nars, som tyvärr inte säljs överallt i Sverige längre, ett exempel är deras hypade rouge Orgasm. Du efterfrågade en bra basskugga i brunt/grått och Nars har flera duoskuggor som kanske kan vara något att prova: till exempel All about Eve eller Madrague. Annars kan Urban Decays Half Baked vara en idé, prova dig fram helt enkelt.

Laura Mercier har en concealer, Secret Concealer, som har höjts till skyarna många gånger och som en väninna till mig talar varmt om efter att ha inhandlat den i England. Passa gärna på att titta och prova i USA, för märket finns tyvärr inte i Sverige, än.

Angående ett fint läppglans som också vårdar läpparna bloggade LipGlossBitch om Philosophys glans för bara några dagar sedan och gillar det. Läs gärna och kika efter det i USA, där smink överhuvudtaget är en aning billigare och vill du ha glosset så blir det alldeles säkert billigare där, även om märket finns på utvalda ställen i Sverige och på shoppingsajter som leverar till oss.

Ett annat "måste" är att kika in på en Sephorabutik, adresser till en butik nära dit du ska hittar du här, de har allt möjligt du kan tänka dig inom skönhetsvård och många är vi som drömmer om att kunna få beställa deras grejer till Sverige, något som dock inte fungerar än. Sephora säljer alla ovannämnda märken, så det får du inte missa! 

På Sofies dagar, som är en shoppingblogg, finns shoppingguider, bland annat till USA, som är helt klart värda att kolla in!


Oj, det här blev långt, men jag hoppas att du har fått några tips och lämna gärna en kommentar om vad för roligt du hittade när du kommer tillbaka! =)


Kommentarer
Helena

Det borde vara en mänsklig rättighet att minst en butik i ens hemstad säljer NARS :)
Jag la ut en förfrågan om shoppingmåsten i USA i min blogg för ett tag sedan. Det kom in massa bra.
http://www.lipglossbitch.se/blog/2005/10/shoppingmsten-i-usa.html

2005-12-08 19:25:55
http://lipglossbitch.se
Beauty Princess

Helena: Visst borde det? De hade Nars på Åhlens i gbg men så poff så var det borta en dag.. börjar undra om det trots allt inte gick så bra för dem här?

2005-12-08 19:30:05
Mari

Andra märken man kan shoppa i USA: Shu Uemura, Kevin Aycon (stavning?), Milani, Scott Barnes, Too Faced, Hard Candy med mera.

2005-12-08 21:51:19
Kristina

Tack, massor av bra tips!
Har du/någon annan provat ögonskuggor från MAC? Vet att dom har en massa olika färger, så det kanske kan vara värt att kika in ( även om dom finns i Sverige också )

Tack igen!

2005-12-09 00:18:15
Mari

Jag har tyvärr aldrig provat ögonskuggor från MAC. Skulle väldigt gärna göra det. Har hört bara bra om MAC. En massa färger o bra kvalité! De har tydligen också mkt bra borstar o penslar.

2005-12-09 10:42:52
Sara S

De vanliga märkena (typ Loréal) har annatt sortiment i USA än i Europa. Sist jag var där (2001) hade de massor med fler färger att välja på. De hade ett rikigt bra färgutbud på grundläggande smink som foundation, puder och rouge. Förmodligen för att det bor så många olika sorters människor i USA, färgade, irländare, indianer, asiater osv.

2005-12-09 12:55:43
http://soderstjerna.blogg.se
Beauty Princess

Kristina: Varsågod! Just ögonskuggorna har jag inte provat från MAC, mest för att det märket inte finns i småstäder som min :( Men älskar många andra av deras produkter, så gissar att skuggorna är bra de med.

2005-12-09 12:57:52
Mari

Sara S: Jepp. Chanel t.ex. har olika kvalité. Deras rouge för europa marknaden sägs vara mkt bättre än rouget du kan köpa i USA tex. Också har de produkter som finns i Europa men inte i USA och tvärtom.

2005-12-09 15:49:48
joliana

Detta köper alltid jag när jag är i USA:
Rosebud salve, jordubb: kostar ca 40-50 kr
Laura Mercier foundation: jordens bästa foundation.
Shu Uemura verktyg, bästa ögonfransböjaren, bra makeupborstar och pincetter.
Sally Hansen nagellack, bra kvalitet till bra pris i ALLA färger.
Lipfusion natural gloss
+ alla andra skönhetsprodukter till mycket bättre pris än hemma.
På duane read hittas shampoo, sally hansen och annat som är billigt.
Om du ska till New York så får du inte missa century 21´s skönhetsavdelning som ofta har bra priser på parfym boxar av varianten 'köp en få en halv på köpet' osv.. Naturligtvis måsta du även besöka Sephora på fifth avenue och saks skönhetsavdelning.
Lååång och utförlig rapport om New York kommer snart hos mig:
http://joliana.blogg.se

sorry att jag tog så mycket plats;)

2005-12-09 19:51:42
http://joliana.blogg.se
Beauty Princess

Joliana: Behöver inte ursäkta dig alls, många bra tips där som Kristina kan ha nytta av.. och jag också föresten, funderar på att beställa lite produkter från USA från en vän där snart. =)

2005-12-09 23:56:42
Stina

Laura Mercier säljs faktiskt i Sverige, finns att köpa på COW parfumeri på Mäster Samuelsgatan i Stockholm.

2005-12-10 14:28:53
Beauty Princess

Stina: Hoppsan, det måste jag helt ha missat! Är dock inte i stockholm så ofta, men tack för tipset!

2005-12-10 16:57:49
sofia

Laura mercier finns även på c/o Stockholm, köpte en ganska bra mascara där. Fråga_ om man vill ha en vardagsskugga som är naturlig och mer brun än grå, vilken rekommenderas? Jag är mörkhårig, blåögd och blek.

Beauty Princess

Sofia: Aha, där med? Låter som att jag behöver besöka Stockholm snart igen =) Bra brun vardagsskugga har jag några från Make Up Store. Tycker att de från MUS är bra för de sitter verkligen hela dagen, väldigt viktigt när det är en vardagsskugga. Kika på Moda, Chocolate eller Moonstone och se vad du tycker.

2005-12-11 12:55:54

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0