Locktång


Date: 2005-12-04 Time: 19:36:43
Kategori: Hårvård { 9 Kommentarer }
______________________________________________________

Vilja ha! En ny locktång, gärna en sladdlös som så många bloggar om nu för tiden. Min tång från Babyliss fungerar som den ska, men känner att den är rätt gammal vid det här laget och har härliga märken från stylingprodukter som jag inte vet hur jag ska få bort. Vill gärna ha en som ger större lockar också. 

Önskar mig också enhetliga tips på hur man får bästa lockarna, antingen är det mousse i torrt hår och spray medan man har ”locken” på tången och sedan är det klart, eller så är det helt naturligt torrt hår som man lockar upp med bara en skyddande produkt i håret och sedan spray i massor när det är klart och silikongel i topparna. Snurrigt! Hur gör du?

tång
Kanske den här från Vidal Sassoon kunde vara något?


Kommentarer
Sjt

Mitt tips: Applicera mousse (ett sånt som tar fram lockarna) i blött hår, föna torrt, applicera skyddande kräm eller spray och locka. Dra fingrarna försiktigt genom lockarna, avsluta med ett hållbart spray :)

2005-12-04 19:52:44
http://sjt.blogg.se
Beauty Princess

SJT: Vilken tur att jag har dig som läsare =D Tackar för tipset, ska nog prova med den locktång jag har nu om några dagar och se hur det blir.

2005-12-04 20:50:28
Sjt

En sak till, det skyddande sprayet bör vara sånt som ger lockarna stagda också. (typ hot curl från loreal)
lycka till! :)

2005-12-04 21:17:02
http://sjt.blogg.se
Beauty Princess

SJT: Thank you, ska nog kika in på Kicks i dagarna!

2005-12-04 22:17:53
http://beautyplace.blogg.se
Frida

En mirakelprodukt för att ta fram fina lockar är Curl Up från KMS (finns att köpa på salonger) Använd den i fuktigt hår & krama upp lockarna, bäst effekt får du om du tar hjälp av en trattfön, men det fungerar även att låta håret självtorka.
lycka till!

2005-12-05 06:39:00
Beauty Princess

Frida: Jag är lite ute efter stora lockar a la spolar, men har lite självlockigt så det kanske är en idé. Kommer ihåg att jag gjorde så när jag var yngre. =D

2005-12-05 08:38:56
rita

Mitt hår är då så lockigt, så här gäller plattången!

2005-12-05 18:20:55
http://www.atir.blogg.se
Beauty Princess

Rita: Hihi, man vill alltid ha det man inte har, så är det ju. Det är fint med lockar!

2005-12-05 18:25:22
Anonym

kolla i kicks nya klubbtidning. finns att få tag på i närmaste Kicks-affär. i den står allt om hur du får lockigt snyggt hår med hjälp av locktång!

2005-12-07 22:16:19

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0