Ännu en lista!


Date: 2005-12-11 Time: 13:13:35
Kategori: Blandat { 2 Kommentarer }
______________________________________________________

Tar med ännu en lista, tycker att de är så härliga!

När började du sminka dig? Det var nog i början av tonåren som jag började prova på att sminka mig "på riktigt" och köpte egna produkter och så. Runt 13 år antagligen.
Vilken var din första riktiga sminkprodukt? Kommer inte ihåg alls, antagligen en mascara eller en pincett om det räknas? 
Och din första parfym? De första var Date-parfymerna, åh vad jag tyckte om dem. Efter det var det nog Ralph Lauren - Polo Sport, den kommer jag ihåg tydligt.
Vad var din största skönhetsmiss som tonåring?
Beskriv din sminkstil idag: Naturlig look till vardags och sotade ögon till party. Läppglans! Mycket bruna nyanser.
Dina favoritsminkmärken: Face Sthlm, Make Up Store, Mac. Budgetmärke är Isa Dora, de har många fina ögonskuggor, även om de inte sitter så bra.
Hur lång tid tar det för dig att sminka dig till vardags? 10 minuter ungefär om jag vill ha mer smink, 5 minuter om jag bara tar det nödvändiga.
Du ska ut på stan och får bara välja två produkter att sminka dig med. Vilka blir det? Foundation och mascara!
Vilken skönhetsprodukt köpte du senast? Senast blev det basskugga, glittereyeliner, läppglansset och ansiktsvatten från Make Up Store. 
Den dyraste produkten du någonsin köpt: Det är nog min hudkräm från L'ancome, den kostar strax under 500 kronor. 
Ditt bästa budgettips: Att köpa skuggpaletter från IsaDora och använda dem till party tillsammans med någon lite bättre sittande skugga. 
Ditt sämsta sminkköp: Mascara från Loreal
Och den bästa produkten som finns: Svårt, har inte hittat mina ultimata, men vill nog säga ögonskuggor från Make Up Store.
När var senaste gången du vaknade på morgonen med sminket kvar? Väldigt länge sedan, kan faktiskt inte komma ihåg det. Det där med tvätt är ett måste för mig.
Hur många läpprodukter (läppstift/läppglans) äger du, på ett ungefär? Rensar rätt ofta, sist jag kollade var det nog runt 10 stycken läppglans som jag använder allihopa. Läppstift har jag inga.
Din önskeprodukt: En allroundkräm som luktar väldigt naturligt, de jag provat luktar ofta rätt mycket.  


Kommentarer
SJT

På tal om ansiktsvattnet, har du provat det än? :)

2005-12-19 10:50:15
http://sjt.blogg.se
Beauty Princess

SJT: En gång har jag provat det och det kändes skönt och fräscht, men inte efter det. Har en dum ovana att jag måste göra slut på det jag använder innan jag börjar med nästa... måste verkligen vänja mig av med det, det är så tråkigt =)

2005-12-19 13:28:58

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0