Mina favoriter 2009 - Hårvård


Date: 2010-01-31 Time: 18:49:46
Kategori: Mina favoriter { 5 Kommentarer }
______________________________________________________

Imorgon är det redan 1 februari, snön vräker ner utanför mitt fönster och jag tyckte att det passade perfekt att avsluta januari med att köra ett inlägg med sista kategorin av mina favoriter 2009, hårvård Har du missat mina andra skönhetsfavvos så hittar du dem här, här och här.

Min nya absoluta hårvårdsfavvo hittade jag i september förra året och då föll jag som en fura. When I fall, I fall hard, kan man säga. Personligen är jag av uppfattningen att dyrare, generellt, är bättre - just inom hårvård. De flesta schampon, balsam och inpackningar som jag har testat och älskat är från dyrare märken som bara säljs på salonger, till exempel Redken & Schwarzkopf. Jag vet att den uppfattningen delas av långt ifrån alla, men så är det i alla fall för mig. Mitt hår är i cendrefärgat i grunden men jag bleker det sedan över 5 år tillbaks och plattar & lockar det med jämna mellanrum. Därför behöver jag bra hårvård och är noga med mina inpackningar.

Matrix Biolage Fortétherapie har alla saker som bra schampo & balsam ska ha. Det är drygt, det luktar himmelskt, det tvättar rent mitt hår på en gång och dessutom bjuder det på ett grymt lödder. Balsamet ger nästan samma effekt som en inpackning för mig, det gör håret otroligt lätt att reda ut och håret blir glansigt utan att bli sådär tungt som det lätt kan bli av en överdos av balsam. Enda minuset är då, som ni säkert redan gissat, priset - det ligger på mellan 150-200 kronor flaskan. Då räcker det dock ett drygt halvår när jag tvättar håret varannan till var tredje dag. LOVE!

Kommentarer
Hellen

Det e mina favoriter också. Drygt och hur bra som helst!

2010-01-31 20:10:24
Tina (Beleza)

Låter ju ändå inte så dyrt om det räcker så länge. Jag som tvättar håret högst 2 ggr i veckan borde ju få de att räcka nästan ett år då. Måste kolla om de har specialschampo för hårbotten. :)

2010-01-31 20:26:21
http://beleza.blogg.se/
Kabuki-Emma

Håller med! Bästa schampot ever! Luktar gott, håret känns rent och håller sig fräscht länge!

Veronica, Beauty Place

Hellen: Och doften - mums!



Tina: Man får se det som en investering :) De har säkert specialschampo, kolla hos någon frisör som har märket eller hos Bellbox.



Kabuki-Emma: Verkligen - det är så underbart när man hittar sådana favoriter!

2010-01-31 21:45:44
Martina

Använder också biolace. Verkligen älskar det! Värt varenda öre!

2010-02-25 11:17:27
http://itisme.blogg.se/

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0