Recension: I love... Shimmer & Sparkle Body Butter


Date: 2012-09-02 Time: 15:16:00
Kategori: Recensioner { 6 Kommentarer }
______________________________________________________

 
Det ligger en hel hög med produkter som jag har testat de senaste månaderna och väntar på att recenseras, så jag hoppas att ni är sugna på att läsa om fördelar, nackdelar och slutbetyg för mängder av skönhetsprodukter de närmaste månaderna. En body butter som, precis som senaste produkten jag skrev om, är slutanvänd in på sista droppen är först ut.
 
I love... är ett märke som bara växer och växer sedan lanserinen i Storbritannien 2008 (själv har jag just köpt ny handkräm från dem). Likheten med Philosophys produkter är slående, men eftersom jag älskar deras produkter så gör det mig absolut ingenting att ha ett budgetalternativ. I Alla Hjärtans Dag-present fick jag en presentförpackning med diverse godingar från just I love... av min man. Shimmer & Sparkle var temat, en samling med duschkräm, body butter, handkräm, tvål och läppglans. Shimmer & Sparkle doftar nog bäst av alla varianter som jag luktat på från I love..., en underbar mix utav vit choklad och nöt.
 
Buttern är krämig och rätt lätt i konsistensen, så jag skulle säga att den passar allra bäst för dig som inte har snustorr hud men ändå vill skämma bort dig lite extra efter duschen. För att vara en butter absorberas den dessutom ovanligt snabbt och lämnar inte någon klistrig hinna efter sig. För mig, som föredrar body butters framför lotions passar det utmärkt för de gånger jag inte har jättemycket tid att låta den sjunka in i huden - även om jag är en kvällsduschare och i de allra flesta fall har hela natten på mig att låta den absorberas.
 
Slutresultatet är len och mjuk hud som doftar gudomligt! Som namnet Shimmer & Sparkle antyder får du inte bara återfuktad hud utan även en skimmereffekt av buttern, dock inte glittrig (som jag kan tycka blir för mycket) utan bara just lite skimmer när ljuset faller på huden. I love... finns exempelvis hos Eleven för budgetpriset 69 kr.
 
BETYG: BBBBB (5/5)

Kommentarer
Aidas Make Up

Ooo, med det priset kan man ju inte bli annat än sugen =)

Svar: :D Det är alltid najs med budgetpriser!
Veronica

2012-09-03 18:54:09
http://aidasmakeup.wordpress.com
Sminktipset

Jag testade en scrub från dem i somras. Deras produkter luktar ju så himla gott så ja var tvungen att ge den en chans men jag blev riktigt besviken. Men nu blev jag ändå lite sugen på att ge denna en chans :)

Svar: Jag tycker absolut att du ska testa. Jag kan tycka att märket är lite ojämnt, en handkräm jag har (samma märke, annan serie) är inte lika bra. Så det kan ju hända att du gillar den här.
Veronica

moa

jätte bra blogg! har fått massvis med tips här ifrån. kika gärna in på min blogg, där jag skriver om mitt liv, mode, åskiter och slänger in några videos, www.aldenss.blogg.se

Svar: Vad roligt att du gillar bloggen!
Veronica

2012-10-01 14:56:01
http://aldenss.blogg.se
Majsan

Ja tycker också att de luktar jätte gott, men jag har tyvärr haft dålig erfarenhet med deras produkter. Det betyder dock inte att de är dåliga, utan bara att de inte passade mig. :)

Svar: Men nej, vad tråkigt. Vad är det som inte har funkat med de du har testat?
Veronica

2012-10-12 14:48:26
http://www.majsans.com
Hell's Bitches - The Naked Truth

Härligt, den måste testas!!

Svar: Köp den som julklapp till dig själv! :)
Veronica

2012-11-25 17:43:41
http://finest.se/hellsbitches
Top Notch Salong

Handcremèn är underbar, har inte testat något annat från det märket - men det kommer:) Fin och läsvärd sida du har!

Svar: Tusen tack - kul att du gillar bloggen! Jag har flera olika produkter från I love... hemma nu och mest gillar jag nog just den här serien.
Veronica

2012-11-28 16:33:17
http://www.topnotchsalong.se

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0