Sephora i Malmö!


Date: 2012-12-30 Time: 10:00:00
Kategori: Blandat { 1 Kommentarer }
______________________________________________________

Med jämna mellanrum brukar jag och min man åka iväg på små roadtrips till olika städer i Sverige. Mest för att vi tycker att det är mysigt att komma bort, bo på hotell, strosa runt i en för oss outforskad stad och äta god middag på kvällen. Senaste weekendtrippen var för tre veckor sen, då tog vi en halvdag komp från våra jobb en fredag och körde iväg ner till Malmö, för övrigt ett favoritresmål i Sverige - fint, bra urval av hotell & restauranger och nära till Danmark för en dagstripp.
 
Numera finns det ju självklart också ett annat stort plus med att besöka Malmö - Sephora, som sedan oktober i år ÄNTLIGEN finns i Sverige! Inte en dag för tidigt, om ni frågar mig (och många andra sminknördar).
 
 
Även om Sephora i sin svenska form inte har samma breda utbud som i USA finns det fortfarande en hel del godbitar att hitta i deras hyllor. Vad sägs om Urban Decay, Benefit, Make Up Forever, Too Faced, Nails Inc och Sephoras egna märke? Alla "vanliga" märken finns såklart också här. Jag gillar hela Sephora-upplevelsen (USA-minnen) och tycker att det är ett stort plus att det är mer regel än undantag att de skickar med en generösa produktprover vid varje inköp. Med planer på att utöka antalet butiker i Sverige rejält inom de närmsta åren håller jag alla mina tummar för att de snart finns i Göteborg också.
 
 
Vart vill du att Sephora ska öppna sin nästa butik?

Kommentarer
Omygloss

I Göteborg!

Svar: Word! :)
Veronica

2012-12-30 16:06:51
http://omygloss.blogg.se

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0