Recension: Matrix Fortethérapie


Date: 2009-09-21 Time: 19:10:35
Kategori: Recensioner { 2 Kommentarer }
______________________________________________________

Vet ni vad jag menar när jag säger: frisörschampo? Ja, ni vet, den där härliga, lyxiga doften som frisörer ALLTID har på sina hårvårdsprodukter? Utan undantag har de en fräsch "frisördoft" på vad de än schamponerar en med. Första gången jag sniffade på Matrix Biolage Fortétherapie kände jag igen den. Frisördoften.


Och det blir bara bättre - Fortétherapie är dessutom en jättebra hårvårdsserie. Schampot, Strengthening Schampoo, är drygt och även om jag tvättar håret varannan dag (försöker att vänja om mig till var tredje men det går sådär, särskilt när utväxten sätter igång) så känns det aldrig som att min flaska tar slut. Med en schamponering är mitt hår vältvättat, även med diverse produkter i och jag älskar löddret. Enligt mig ska schampo löddra m y c k e t - annars känns det på något underligt vis inte riktigt rent.

Balsamet, Strengthening Conditioner, i samma serie är inte sämre - en valnötsstor klick räcker för mitt hår, som räcker ungefär till brösten. Då blir det lätt att reda ut och då ska ni tänka på att jag är en blekt donna sedan 5 år tillbaks. Doften sitter i flera timmar efter tvätt, något som gör att jag känner mig fräsch och nyduschad lite extra länge.

Priset ligger någonstans runt 150-200 kronor flaskan, beroende på var du handlar. Håll utkik efter specialerbjudanden på webshoppar eller utförsäljningar. Jag shoppade till exempel 2 för 3 och fick en inpackning på köpet. Se till att surfa in på Beauty Place igen, för den recensionen kommer snart!

BETYG: BBBBB (5/5)

Kommentarer
Alisa -[Amor Vincit Omnia]- Alisas Blogg Awards

Ja men absolut utan tvekan:D Längtar tills jag får böckerna och tillståndet:D

2009-09-21 20:59:06
http://alisagonzalez.se
Veronica, Beauty Place

Alisa: Jag förstår det! Det känns otroligt bra att komma igång kan jag lova :)

2009-09-23 21:13:36

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0