Recension: Lancôme Bienfait Multi-Vital Cream


Date: 2009-10-15 Time: 19:42:27
Kategori: Recensioner { 2 Kommentarer }
______________________________________________________

Ibland köper jag en produkt med rätt höga förväntningar, av den enkla anledningen att jag har gillat det mesta från det märket tidigare. Så var fallet när jag shoppade fuktkrämen Bienfait Multi-Vital Cream. Lancôme är ett märke som enligt mig bara levererar och levererar och jag blir nästan aldrig missnöjd när jag testar något från dem.

Men sedan jag började använda Bienfait har mitt Lancôme-älskande fått sig en törn. Krämen, som för övrigt kostar över 500 kronor, är inte bara odryg som jag-vet-inte-vad, den luktar ofräscht och får min torra hy att skrika efter mer törst konstant.

Jag har som rutin att alltid använda fuktkräm innan sminkning för att det ska bli lättare att applicera concealer och slippa den där "kakiga" känslan som man kan få annars. Med Bienfait märker jag bara en hårfin skillnad innan och efter användning och det krävs att jag krämar på rejält för att jag ska känna mig återfuktad och mjuk. Efter ungefär 4 månader (med användning av krämen ungefär 3 gånger i veckan, jag växlar) så är ungefär halva burken förbrukad, så de 500 kronorna rinner iväg snabbt, minst sagt.

Det enda pluset jag ser med "fuktkrämen" Bienfait Multi-Vitamin Cream är att den har SPF, det plockar flera poäng hos mig.

BETYG: B (1/5)

Kommentarer
Jeanette

Jag håller med. Blev oxå besviken. Tog slut snabbt och luktar INTE gott.



Ett tips: gå med www.gratis5.se/user/register/Jeanette81 Det går snabbt att få presentkort och finns presentkort på nästan alla kedjor. Tog mig bara 3 veckor att få ihop till det första. Går man med via länken ovan får man just nu 25 extra poäng, dvs. totalt 75 mot annars 50. Så passa på!



Fungerar som gratisbio men det går snabbare att få presentkort.

2009-10-18 16:52:50
Veronica, Beauty Place

Jeanette: Jättetråkigt med en lyxkräm som inte funkar!

2009-10-19 16:22:33

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0