Mascara Topp 3


Date: 2005-11-29 Time: 08:15:23
Kategori: Smink { 10 Kommentarer }
______________________________________________________

1. Lancôme Hypnose – den här mascaran är min klara favorit, den fungerar bäst av alla jag provat, klumpar inte och räcker riktigt länge. Två drag räcker för en naturlig look och några fler för sotig makeup. Litet minus för priset, inget man köper varje dag precis, men perfekt att önska till julklapp.

2. Max Factor 2000 Calorie – Den här mascaran borde egentligen ha delad förstaplats med Lancôme, den är lite sämre men är å andra sidan så pass billig att den ändå är en favorit, man kan köpa cirka 3 av den här för samma pris som den förra och just därför ligger de i samma klass för mig. 2000 Calorie kan klumpa en del efter några veckor, en månad ungefär men till dess gör den vad den ska med bravur. Den ger snygga fransar som blir separerade och sätter sig ända längst ut i topparna på fransarna.

3. Make Up Store – MUS mascara är en rätt naturlig mascara som fungerar bra till vardagssminkning eller om du planerar att ha lite ögonmake och röda läppar till fest. Den förstärker fransarnas färg och separerar dem, men ger inte så dramatisk look. Plus för den snygga flaskan dessutom.


Lancôme Hypnose - nummer 1 på min lista (bild tagen från Sephora)

På min önskelista står nu Lancômes nya mascara, L’extreme. Hoppas, hoppas att den finns i någon klapp, i så fall får ni en recension om en månad ungefär.


Kommentarer
Susanne

Testat Dior's Diorshow? Också en höjdare!! :-)

2005-11-29 12:45:14
Beauty Princess

Susanne: Nej, kikade faktiskt på den när jag var inne och letade efter bild på Hypnose. Dior har ju bra grejer annars.

2005-11-29 16:23:47
http://www.beautyplace.blogg.se
Husmusen

Jag älskar Helena Rubinsteins Generous och Estee Lauders Lash Primer Plus (en vit mojja man sätter på först, betydligt effektivare än de billiga dubbelmascarorna som finns ute på marknaden).

2005-11-29 18:58:09
http://www.husmusen.blogg.se
Beauty Princess

Husmusen: Aha, den fungerar som en primer gör annars också fast för fransarna istället då? Kikade lite på en eye makeup primer idag, får skuggan att fästa bättre och bli intensivare, det lät hur bra som helst. Tack för förslagen.. nu har jag lite att prova!

2005-11-29 20:52:40
http://www.beautyplace.blogg.se
Millan

Har precis avslutat min DiorShow, men tycker att borsten är i största laget... Lite otymplig till de små fransarna längst in. Köpte Cliniques High Impact nu, och den gillar jag mer än Dior, bättre borste och krämigare konsistens!

2005-11-29 22:46:25
Beauty Princess

Millan: Smaken är som baken, säger de. =D Jag har i alla fall fått många nya uppslag att prova. Har svårt att hålla mig till en sort hela tiden, vill alltid testa nytt. Har hört att Cliniques hudvårdsprodukter är riktigt bra.. har du provat dem?

2005-11-29 23:16:49
http://www.beautyplace.blogg.se
Millan

Ja, Cliniques hudvårdsprodukter är väldigt bra tycker jag. Har deras "3-stegs system" som jag trivs väldigt bra med. Kan rekommenderas. Gillar även deras body butter som jag börjat använda till händerna (de spricker alltid så här års...), och det är faktiskt den bästa "handcreme" jag haft!

2005-11-30 19:19:46
Beauty Princess

Millan: Vad kul att höra! Blir nog att prova när min Dermalogica tar slut.

2005-11-30 20:31:59
Lisa

Millan > Gillar du Dior Show mycket men inte vill använda den p g a den för stora borsten kan du köpa en mindre borste och använda för att tvätta av efter varje gång!
Och jag älskar Cliniques ögoncreme All about eyes. Aldrig känt något skönare just på den tunna huden runt ögonen... Tips!

2006-01-08 17:05:34
http://lisamuhrer.blogg.se
Beauty Princess

Lisa: Det låter skönt med en speciell ögoncreme. Synd bara att det är så mycket man vill ha men så lite pengar... =(

2006-01-08 17:53:11

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0