Recension: Max Factor - False Lash Effect Fusion


Date: 2011-12-11 Time: 19:42:05
Kategori: Recensioner { 6 Kommentarer }
______________________________________________________


Många är mascarorna som just nu ligger i min sminkväska och trängs, väntandes på en recension. En hejdundrandes blandning av alla höstens & vinterns sminkreleaser och sådana som jag själv varit nyfiken på länge och därför köpt på någon av mina turer till stan de senaste månaderna.

False Lash Effect Fusion från Max Factor är en av de mascaror som släpptes i höstas, en uppdaterad version av False Lash Effect, som jag var lagom impad av när jag testade för ett par år sedan. Mascaran ska i den nya varianten fixa både längd och volym till dina fransar. Mycket spännande (tycker jag i alla fall) att se hur jag upplever den här mascaran, med andra ord. I allmänhet kan jag räkna gångerna som jag tyckt om en "uppdaterad" produkt på en hand.

Men... där den gamla, vanliga False Lash Effect går bet och fäller alldeles för mycket - där håller Fusion måttet mycket bättre! Jag brukar i vanliga fall tycka att ju fetare borste desto bättre, men i just det här fallet är det bra att den är lika smal över hela borsten. Det gör det lättare att komma åt i inre ögonvrån utan att kladda, vilket är bra för mig som är lite darrig på handen.

Mascaran är lättapplicerad och bygger fin längd på fransarna - speciellt de nedre. Volymen, som Fusion utlovar, är lite svårare att komma åt och kräver några drag (på bilden har jag ungefär fyra jämna lager). False Lash Effect Fusion är inte den enklaste volymmascaran som går att få perfekt på någon minut, men om du är beredd att lägga lite tid så är det här ett riktigt bra val!

BETYG:



*affiliate

Kommentarer
Linda

Skulle du inte kunna göra en resention på olika fondations med? :D

2011-12-12 16:55:21
http://lindislund.webblogg.se/
Glitter Sisters

Åh, jag som har den vanliga False Lash som min favoritmascara måste med andra ord testa den här då :0) /N

2011-12-12 19:03:36
http://www.glittersisters.com
Elin Fagerberg

Jag kan inte annat än hålla med! :)

2011-12-14 15:43:13
http://elinfagerberg.se
Veronica, Beauty Place

Linda: Det finns en hel del foundationrecensioner under kategorin "Recensioner" här i vänsterspalten. Men jag har några nya på test, så jag ska komma ihåg att skriva om dem snart, så du får lite nya uppslag.



Glitter Sisters: Ah, ja det måste du ju verkligen göra i så fall!



Elin Fagerberg: Visst är den fantastisk? Min börjar sjunga på sista versen nu men jag kan inte med att slänga den, gillar den för mycket.

2011-12-26 14:37:36
matilda

super Fina färger =)

Yolii- in London

Vad fin blogg du har!! x

2012-03-31 01:07:30
http://yolandaas.blogspot.com

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0