Recension: Max Factor - False Lash Effect Mascara


Date: 2009-01-16 Time: 19:13:43
Kategori: Recensioner { 7 Kommentarer }
______________________________________________________


När det är dags för lite större fester tycker jag om att shoppa något nytt smink, en fin ögonskugga eller ett härligt läppglans. Vid nyår köpte jag därför Max Factors mascara False Lash Effect efter att ha hört mycket gott om den. Har testat den både till partytillfällen och till vardags nu men är sådär lagom imponerad...

Tanken med den megatjocka borsten är uppenbarligen att man lätt ska kunna få till fylliga och separerade fransar med bara ett par svep. För mig blir det dock tvärtom, det är svårt att få till naturligt separerade ögonfransar och att komma åt de små längst in och de under ögat. Men... med lite arbete, fix och trix och med hjälp av en topz som kan ta bort överflödet så blir mina fransar riktigt fina. Både långa och med mer volym.

So far, so (pretty) good. False Lash Effect smular nämligen en hel del under en dag (dock inte lika mycket under en utekväll). 2-3 gånger får jag borsta bort små, svarta prickar under och bredvid ögonen. No good! Eftersom det här dessutom är en av Max Factors dyrare mascaror (175 kronor) förväntar jag mig lite mer... tyvärr, för jag brukar gilla MFs mascaror.

BETYG: BBB (3/5)

Kommentarer
CrazyNails

Jag håller med dig att för det priset borde det vara mer för pengarna. Jag själv har svårt att få volym, mycket jobb och klet. Då tycker jag faktist att MaxFactor har andra bättre maskaror och billigare.

2009-01-18 13:32:49
http://crazy-nails.blogspot.com/
Veronica, Beauty Place

CrazyNails: Exakt - 2000 Calorie eller Stretch är i så fall mycket bättre alternativ, de kostar ju dessutom bara strax över 100-lappen.

2009-01-18 19:19:49
vagabond

Tycker du mera om den här eller t.ex masterpiece mascarorna? om du ahr provet dom :)

2009-01-19 15:20:31
http://vagabond.devote.se
Veronica, Beauty Place

vagabond: Jag har inte testat någon av borstarna med gummiborste. Men på det stora hela så har jag en väldigt bra uppfattning av Max Factors mascaror. :)

2009-01-19 18:02:37
Aysel

- har du testat loreal collagene den mega borsten :) den är jätte bra och man får bra volym du kan ju skriva om den :)

2009-01-19 22:39:46
http://ayseelciik.blogg.se/
Sol Ottosson

Jag har mailat dig igen. För nu vet jag att jag ska uppåt i landet. Jag vet inte hur ofta du läser din mail, därför skriver jag det här.

Mvh. Sol

2009-01-21 00:38:27
http://home.gamman.se/sol/
Veronica, Beauty Place

Aysel: Nej, det har jag inte. Men är alltid på jakt efter den perfekta mascaran, så kan vara värt att testa!



Sol: Jag har svarat på mailet. :)

2009-01-23 20:47:57

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0