Älskade Skin Food!


Date: 2011-08-09 Time: 21:49:24
Kategori: Mina favoriter { 13 Kommentarer }
______________________________________________________


Underbara Skin Food från Weleda har jag hyllat förut. Jag kan dock lova att den här allroundkrämen är värd två inlägg (om inte fler) för den är verkligen bra. Ni ser kanske hur jag närapå har kramat ur varenda droppe ur min tub som jag fick i en goodiebag tidigare i år? Skin Food har nämligen blivit min räddare i nöden och följer alltid med mig i väskan nu.

Skin Food är en allroundkräm med växtextrakt från styvmorsviol, kamomill, bivax och ringblomma. Ingredienserna verkar lugnande och klådstillande och jag antar att det är därför krämen fungerar extra bra för mig. Jag har riktigt torr hud på händer och fötter i omgångar och behöver en rik, fet kräm som verkligen återfuktar. Här är inga mjölkiga konsistenser nog, jag vill ha en rejäl kräm!

Till största delen använder jag Skin Food som handkräm, men nu på semestern har den varit perfekt att ha med i packningen även som fotkräm. För mig fungerar den även när mina läppar torkar ut i solen, men det är nog en smaksak eftersom den smakar lite speciellt om man råkar slicka sig om läpparna. Skin Food luktar naturligt citrusaktigt - Weledas signaturdoft som har blivit en stor favorit, inte bara för mig utan för många andra bloggerskor också. Skin Food kostar runt 79 kronor och finns hos bland annat Kicks & Åhléns.

Kommentarer
makeupoholic

Ja, den där är hyllad även hos mig, även om jag brukar ha störst användning för den vintertid. Jag gillar doften!!

2011-08-09 22:06:21
http://makeupoholic.wordpress.com
Tina (Beleza)

Måste även inflika hur fantastisk den är mot söndersnutna näsor och trasiga nagelband. Har aldrig provat den på fötterna däremot, det måste jag göra. :)

2011-08-09 22:06:55
http://beleza-blogg.se
Veronica, Beauty Place

Makeupoholic: Jag fattar inte hur de får till den underbara doften. Älskar den!



Tina: Ah, ska komma ihåg det nästa gång jag är förkyld, det måste vara något av det värsta som finns att vara torr och röd.

2011-08-09 22:11:42
kerstin

Jag har aldrig provat denna kultprodukt, men ditt inlägg här gör mig verkligen sugen :)

Veronica, Beauty Place

Kerstin: Den är, som du kanske gissat, verkligen värd att testas om man gillar feta allroundprodukter. Själv måste jag köpa en ny snart!

2011-08-09 23:10:41
Honi

Har inte heller testat men det låter onekligen som att jag borde kika in denna :)

2011-08-10 05:25:02
http://honi.blogg.se/
Veronica, Beauty Place

Honi: Ibland är det så bra att få möjlighet att testa produkter man kanske inte annars hade köpt, i goodiebags.

2011-08-10 12:36:30
Josephine

Jag har inte heller testat men blir väldigt sugen!

2011-08-10 14:18:40
http://makeuponista.se
Veronica, Beauty Place

Josephine: Do it! Den är så underbar, särskilt om man är lite extra torr. En liten tub är perfekt för handväskan.

2011-08-10 15:42:43
Sandra

Åhh den är underbar!! Doften och formulan. Jag har en i väskan o mina arbetskamrater sniffar så efter den. Har även gett bort den i julklapp och den har alltid varit uppskattad:)

2011-08-11 20:04:37
http://goddessess.blogspot.com
Veronica, Beauty Place

Sandra: Bra idé att ge bort den i present, det tror jag att jag ska göra. :)

2011-08-11 23:38:16
Yolii- in London

nice.. kul med naturlig hudvard.. tycker laveras handkram e valdigt bra med :)

2011-11-22 20:35:11
http://yolandaas.blogspot.com
Veronica, Beauty Place

Yolii: Den har jag aldrig testat, men den går att köpa i Sverige eller?

2011-11-22 21:10:15

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0